۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۵۹۰۴۰
کرونا و مناسبت های مذهبی؛

پیام آیت الله مدرسی به مناسبت ایام مبارک عرفه و عید قربان

پیام آیت الله مدرسی به مناسبت ایام مبارک عرفه و عید قربان
یکی از مراجع عراق خواستار باز نگه داشتن درب مساجد و مراقد با رعایت نکات بهداشتی شد و تصریح کرد: قابل قبول نیست که مراکز تفریحی باز باشند و خانه‌های خدا بسته بمانند.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق به مناسبتروز عرفه و عید قربان، بیانیه ای صادر کرد که به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمين وصلى الله على محمد وآله الهداة الميامين.
به روز عرفه از مهم‌ترین روزهای سال و همچنین عید قربان که روز رحمت و غفران الهی و استجابت دعا است، نزدیک می‌شویم. در این روزهای مبارک و بزرگ از خداوند می‌خواهیم بلا را از ما دفع کند. این مناسبت بزرگی است و اگر از فضیلت آن بی‌بهره بمانیم، تا ماه رمضان آینده چنین فضیلتی نصیبمان نخواهد شد.
برادران و خواهران مؤمن بدین صورت این فرصت طلایی را غنیمت بشمارید؛ به دلیل شرایط خاص امسال و عدم برگزاری مراسم حج، همچنین محرومیت بسیاری از زیارت اباعبدالله علیه السلام، و نیز قرنطینه و فاصله‌گذاری‌هایی که امکان برگزاری مراسم را در مساجد و مراقد مقدسه محدود کرده است، بیایید خانه‌های خود را خانه‌های ذکر قرار دهیم. چنان که خداوند سبحان می‌فرماید: (آن نور در خانه‌هايى است كه خدا رخصت داد ارجمندش دارند و نامش در آنجا ياد شود و او را هر بامداد و شبانگاه تسبيح گويند. پاکمردانی که هیچ کسب و تجارتی آنان را از یاد خدا و به پا داشتن نماز و دادن زکات غافل نگرداند، و از روزی که دل و دیده‌ها در آن حیران و مضطرب است، مى‌هراسند). (سوره نور، آیه ۳۶و۳۷)
همانگونه که پیامبر اکرم صلوات الله علیه ‌فرمودند: (زمين براى من محل سجده و پاک‌کننده قرار داده شد)، هر کدام از ما در خانه و به همراه خانواده، سه روز دست به دعا و تضرع برداریم و از خداوند بخواهیم این بلا را از ما دفع کند و از فضلش به ما خیر و برکت عطا فرماید.
از مسؤولان می‌خواهم درب مساجد و مراقد را در این روزها با رعایت نکات بهداشتی باز نگه دارند. چرا که قابل قبول نیست مراکز تفریحی و تجاری باز باشند و خانه‌های خدا بسته بمانند. ما به عنوان مسلمان، تمام نیرو و امید خود را از دعا و ارتباط با یکدیگر می‌گیریم. خداوند متعال می‌فرماید: (بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را). (سوره غافر، آیه ۶۰)
آیا قوم یونس علیه السلام آن هنگام که توبه کردند و به سوی خدا بازگشتند، خداوند متعال بلا را از آنان دور نکرد؟ و فرمود: (چرا هيچ شهرى نبود كه اهل آن‌ ايمان بياورد و ايمانش به حال آن سود بخشد؟ مگر قوم يونس كه وقتى در آخرين لحظه‌ ايمان آوردند، عذاب رسوايى را در زندگى دنيا از آنان برطرف كرديم، و تا هنگامى كه اجلشان فرا رسيد از زندگى برخوردارشان كرديم). (سوره یونس، آیه ۹۸)
اللهم هل بلّغت، اللهم اشهد، وأنت المستعان في الشدة والرخاء.
محمد تقی مدرسی
۶ ذوالحجه ۱۴۴۱ هـ ق
ارسال نظرات