۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۵۹۰۷۹

امام جمعه همدان به پویش «آجر به آجر» مدرسه‌سازی پیوست

امام جمعه همدان به پویش «آجر به آجر» مدرسه‌سازی پیوست
نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن پیوستن با پویش «آجر به آجر» مدرسه‌سازی، گفت: توزیع مسؤولیت بین آحاد جامعه در امر مدرسه‌سازی حرکتی مبارک است.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان به پویش «آجر به آجر» مدرسه‌سازی پیوست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تکریم حرکت ارزشمند «آجر به آجر» اظهار کرد: هر فرد حتی با اهداء یک آجر در رفع فقر فرهنگی و توزیع مسؤولیت بین آحاد مردم در راستای مدرسه‌سازی قدم بردارد، ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ضمن اینکه ابراز امیدواری کرد روزی را شاهد باشیم نیاز و نقصانی در حوزه فضاهای آموزشی نباشد، گفت: توزیع مسؤولیت بین آحاد مردم در امر مدرسه‌سازی حرکتی مبارک است.

وی در خصوص فرهنگ‌سازی و تبلیغات اعلام آمادگی کرد و افزود: در اشاعه طرح «آجر به آجر» دوشادوش اداره کل نوسازی مدارس استان به مسؤولیت اجتماعی خود عمل خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بعد از بیماری کرونا و بازگشایی مراکز و اجتماعات به ترویج این طرح مهم خواهیم پرداخت و خود نیز به این پویش می‌پیوندیم، ادامه داد: در نامه‌ای به همه ائمه جمعه و جماعات اعلام خواهد شد تا در ترویج این حرکت ملی به منظور رفع مشکلات فضاهای آموزشی فرهنگ‌سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به طرحی نو در راستای رفع مشکلات سخت‌افزاری آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: امیدوارم در یک اقدام مؤثر و هماهنگ با شورای زکات، قسمتی از مبالغ جمع‌آوری شده در هر منطقه و روستا از سهم زکات، در آنجا به امر مدرسه‌سازی اختصاص یابد.

محمدحسین مرادی مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان در این مراسم با اشاره به فراهم شدن زمینه توسعه مشارکت خیران در طرح «آجر به آجر» گفت: هدف از اجرای این طرح نهادینه کردن مشارکت‌ها است.

وی با بیان اینکه «آجر به آجر» طرح بسیار مؤثری است که امیدواریم به منصه ظهور برسد و امر مدرسه‌سازی رونق یابد اضافه کرد: لازمه اجرای آن ابتدا فرهنگ‌سازی و دغدغه‌مند ساختن نسل‌های مختلف در حوزه مدرسه‌سازی است.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای را مهم دانست و افزود: صدا و سیما، فضای مجازی و رسانه‌های نوین، محور تدوین اقدامات و راهکارها قرار گرفته‌اند.

مرادی از مشارکت ۸۷۴ خیر حقیقی و حقوقی در امر مدرسه‌سازی استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۹۲۰ کلاس درس در قالب ۳۱۴ پروژه با کمک خیران در استان همدان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس استان همدان با کمک خیران راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: از سال ۷۷ تاکنون ۲۱ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان برگزار شده که در این بین ۲۶۶ میلیارد تومان تعهدات خیران بوده که ۱۹۵ میلیارد تومان تاکنون تحقق یافته است./1403/د102/ب1

ارسال نظرات