۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۵۹۱۰۹
امام جمعه کرمان:

برنامه‌های مسجد نباید فقط به برگزاری نماز جماعت معطوف شود

برنامه‌های مسجد نباید فقط به برگزاری نماز جماعت معطوف شود
امام جمعه کرمان با اشاره به فعال نبودن حداقل دو سوم مساجد استان کرمان، گفت: برنامه‌های مسجد نباید فقط به برگزاری نماز جماعت معطوف شود

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سیدناصر محمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی اجتماعی سازمان تبلیغات کشور با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر‌(ع) اظهار داشت: فعال کردن مساجد در استان کرمان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه جریان مسجد در هر شهری باید فعال باشد و از این جریان حمایت می‌کنیم گفت: استان کرمان حدود 3 هزار و 500 مسجد دارد که حدود یک سوم آنها فعال بوده و بخشی از این مساجد هم به مناسبت‌های مختلف فعال می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه مساجد نباید فقط به برگزاری نماز جماعت معطوف شوند افزود: کارکرد مساجد در هر محله ده‌ها کارکرد است که از آن غفلت شده است و مساجد باید به کارکرد واقعی خود که از صدر اسلام بوده است برسند و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی از تهیه بانک اطلاعاتی مساجد شهر کرمان در دو بخش فنی و محتوایی خبر داد و خاطر‌نشان کرد: در بخش فنی در حدود 30 آیتم اطلاعات مساجد شهر کرمان جمع‌آوری شده و مجموع این اطلاعات روی یک نرم‌افزار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه استان کرمان 23 شهرستان دارد و با همراهی سازمان تبلیغات اسلامی طرح اجرا شده در شهر کرمان را در تمام استان اجرایی خواهیم کرد گفت: قرارگاه فرهنگی استان نیز از این طرح حمایت و پشتیبانی مالی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متوجه شدیم سازمان تبلیغات اسلامی در مدیریت جدید نیز اجرای مشابه این طرح را در برنامه دارد افزود: در حمایت از مساجد توانمند‌سازی مساجد در اجرای برنامه‌ها یک اصل است تا بتوانیم در مراحل بعد از مساجد دیگر حمایت کنیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هدف ما ریاست بر مساجد استان نیست و خدمت به مساجد را در دستور کار داریم تصریح کرد: روحانیون مساجد که مسئولیت امامت جماعت مسجد را بر عهده دارند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و حتی معین مساجد دیگر هم بشوند.

وی وظیفه اصلی روحانیت را ترویج احکام دین خدا و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت ماه‌های محرم و صفر گفت: ظرفیت ماه محرم یک ظرفیت عظیم در هر زمینه‌ای است و انسان‌ها با هر دیدگاه و اعتقادی در ماه محرم و نسبت به حضرت امام حسین‌(ع) در کنار هم قرار گرفته و هدف مشترکی را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه معمولا هیئت های مذهبی نیز در 10 روز محرم بیشتر فعال می‌شوند و برنامه‌های متنوعی دارند افزود: ماه رمضان نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگی است که برای تبلیغ دین و توسعه اسلام بسیار موثر است.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات