۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۶۵۹۱۲۸

چند خبر کوتاه از بازار نشر

چند خبر کوتاه از بازار نشر
ترجمه کتاب خاطرات همسر شهید چیت‌سازیان، انتشار«پنجره‌های دربه‌در»، چاپ هجدهم «گردان قاطرچی‌ها» و چاپ کتاب جدید حجت الاسلام آقاتهرانی از مهم ترین اخبار بازار نشر است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، ترجمه کتاب خاطرات همسر شهید چیت‌سازیان در هندوستان،  انتشار کتاب  «پنجره‌های دربه‌در»، چاپ هجدهم کتاب «گردان قاطرچی‌ها» و چاپ کتاب جدید حجت الاسلام دکتر آقاتهرانی از مهم ترین اخبار بازار نشر هستند.

ترجمه کتاب خاطرات همسر شهید چیت‌سازیان در هندوستان منتشر شد

ترجمه «کتاب گلستان یازدهم» حاوی خاطرات زهرا پناهی روا، همسر علی چیت‌سازیان از سرداران شهید استان همدان در کشور هند منتشر شد.

 این کتاب در 17 فصل تدوین و توسط بلیک آرکار ویلیام به زبان انگلیسی ترجمه شده و به تازگی تحت طرح تاپ (TOP) در هند در سال جاری چاپ شده است.

محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو در این زمینه گفت: "گلستان یازدهم" در مقایسه با آثاری همانند خود جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد. در این کتاب ترجمه مترجم به‌صورت حرفه‌ای انجام شده و توضیحات لازم نیز ارائه داده شده است؛ مترجم تلاش دارد تا با استفاده از تکنیک‌های جدید، فضایی را ایجاد کند که به‌راحتی بتواند مطالب را ارسال کند. ایجاد جریان سیال ذهن در روایت خاطرات، فضاسازی، حفظ لهجه شخصیت‌ها در کتاب و شخصیت‌پردازی با استفاده از گفت‌وگو از جمله تکنیک‌هایی است که در این کتاب بیشتر به آن توجه به خرج داده شده است.

وی افزود: این کتاب هرچند نشان‌دهنده ویژگی‌های یک شهید است، اما بیش از آن می‌توان وضعیت خانواده‌های شهرستانی در جنگ را توسط آن مشاهده کرد. خانواده‌هایی که چند فرزند را به جبهه فرستاده‌اند و هیچ‌کدامشان بازنگشته‌اند و در عین ناراحتی و حزن، سعی دارند به آینده امیدوار باشند و راه شهیدشان را ادامه دهند. سبک زندگی مطرح شده در کتاب‌هایی مانند «گلستان یازدهم» مخصوص دهه 60 است؛ سبکی که گاه با ورق زدن آلبوم‌های عکس دوباره به یاد می‌آیند.

این کتاب 17 سرفصل دارد که برخی از موضوعات آن به این شرح است:

فصل اول: خاطراتم فیلم می‌شود
فصل دوم: خواستگاری با چشم‌های آبی
فصل سوم: نامه عاشقانه
فصل چهارم: ماه عسل دوم
فصل پنجم: گُلُم
فصل ششم: گلستان یازدهم
فصل هفتم: کاش با سعید آقا نمی‌رفتیم
فصل هشتم: پرده‌های بنفش و صورتی
فصل نهم: سیب گلاب
فصل دهم: راهکارِ اشک
فصل یازدهم: بافتنی
فصل دوازدهم: انارهای تَرَک‌خورده
فصل سیزدهم: یه شب زندگی با یه مرد بهتر از صد سال زندگی با یه نامرده
فصل چهاردهم: ستارۀ پدر
فصل پانزدهم: مامانِ دانش‌آموز
فصل شانزدهم: پشتِ ردیفِ درخت‌ها
تصاویر

نام کتاب به زبان انگلیسی (The Eleventh Rose Garden) و ترجمه و حاشیه‌نگاری آن توسط لبیک آرکار ویلیام انجام شده است و چاپ نخست آن توسط انتشارات (اسلامی کتاب گهر،دریا گنج، دهلی) در سال 2020 انجام و دارای 299 صفحه است.

پنجره‌های دربه‌در

«پنجره‌های دربه‌در»؛ رمانی دربارۀ تحلیل اندیشه‌ها و آرمان‌های صهیونیسم

«پنجره‌های دربه‌در»، نوشته محبوبه زارع، داستانی است عاشقانه و پرهیجان درباره دختر دانشمندی به‌نام آرسینه. او بی‌خبر از همه‌جا، دارد به یک اندیشمند صهیونیست کمک می‌کند تا پروژه جهانی‌سازی اندیشه‌های خطرناک صهیونیسم را پی بگیرد. اما در همین حال و هوا، سروکله‌ روزنامه‌نگاری به‌نام بنیامین پیدا می‌شود که مسیر زندگی‌ آرسینه را تغییر می‌دهد؛ این تغییر خطرهایی برای او به‌وجود می‌آورد تا آن‌جا که...

این رمان، با تحلیل اندیشه‌ها و آرمان‌های صهیونیسم، به وجه مشترک ادیان الهی می‌رسد که هریک از پنجره اعتقاد خویش، موعود جهان را می‌طلبند. اما صهیونیسم، با انحراف از فرمان الهی، در پی ساخت موعود دست‌ساز خویش است.

«آرسینه، به خال سیاه روی گونه‌ او خیره شد: او به من اعتماد کرده و اسراری را که سال‌هاست دانشوران یهود در اداره‌ پنهان جهان به کار بسته‌اند، در اختیارم قرار خواهد داد. البته مجبور است که چنین کند. خودش به من گفت که محرم‌تر از من کسی را ندارد. من به حریم او وارد میشوم و دانش و اسرار دانشوران یهود و ناگفته‌هایی را که او در این سال‌ها از من پنهان کرده، به‌دست می‌آورم. با اعضای کمیسیون ارتباط می‌گیرم و راهی برای ورود به دبلیو.اف.اُ. می‌جویم. من نظریه‌ خودم را قبل از آن‌که به اطلاع پروفسور برسانم‌، برای دبلیو.اف.اُ.یی‌ها ارسال می‌کنم.»

«اصلاً خیلی چیزها در حافظه دل نمی‌ماند. یا بهتر است بگویم نباید بماند. مثل همین که اولین‌بار چطوری آدم می‌فهمد که عاشق شده. اصلاً نمی‌شود اولین‌بار را به‌خاطر آورد. هرچه به عقب‌تر می‌روی، می‌بینی که نه، روز قبل از آن هم عاشق بوده‌ای. آن‌قدر عقب می‌روی تا می‌فهمی از روزی که دنیا آمده‌ای، یا حتی قبل از آن عاشق بوده‌ای. آن‌وقت درمی‌یابی که تنها چیزی که مبدأ تاریخی ندارد، عشق است. آرسینه! من واقعاً یادم نمی‌آید که اولین‌بار چطور فهمیدم... آیا‌ شما چیزی یادتان می‌آید؟

آرسینه آه کشید: ادوارد! من حتی نمیدانم که چیزی که در جانم شعله‌ور شده، عشق است یا چیزی دیگر. برای همین آمده‌ام تا از تو بپرسم. آمده‌ام بپرسم که نشانه‌ عشق چیست؟»

پنجره‌های دربه‌در را انتشارات عهدمانا در 208 صفحه رقعی و با قیمت 30هزار تومان منتشر و راهی کتاب‌فروشی‌ها کرده است. این کتاب را می‌توانید از کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و نیز از سایت عهدمانا خرید کنید.

 

«گردان قاطرچی‌ها» به چاپ هجدهم رسید

«گردان قاطرچی‌ها» کتابی برای نوجوانان است که با روایتی طنز از روزهای جنگ و نوجوانان کم سن و سالی که به جنگ می‌رفتند، سخن می‌گوید. قصه گردانی که وظیفه‌اش نگهداری از قاطرهایی برای حمل آذوقه و مهمات مورد نیاز رزمندگان به ارتفاعات کردستان است.

افراد گردان در کنار این قاطرها داستان‌های خنده‌داری می‌سازند و طی مانورها و عملیات‌های مختلف هر کدام تجربیات و سختی‌های مختلفی را پشت سر می‌گذراند.

نویسنده در قالب اتفاقات خنده‌دار وقایع جنگ را به صورتی دلنشین برای نوجوانان تعریف می‌کند. البته با توجه به مخاطبان کتاب، تلخی و سختی‌های جنگ کمتر نشان داده و بیشتر بر کمدی بودن اتفاقات تمرکز شده است.

انتشارات کتابستان معرفت چاپ جدید این کتاب را با قیمت 40هزار تومان منتشر کرده است.

حکمت‌های جاوید

کتاب جدید آقاتهرانی چاپ شد/شرح آخرین وصایای امام علی(ع)

کتاب «حکمت‌های جاوید» شامل شرح آخرین وصایای امام علی (ع) به‌قلم مرتضی آقاتهرانی توسط انتشارات برادر شهیدم منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، کتاب «حکمت‌های جاوید» شامل شرح آخرین وصایای امام علی (ع) به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی توسط انتشارات برادر شهیدم منتشر و راهی بازار نشر شد.

این‌کتاب همزمان با ایام عید غدیر خم به چاپ رسیده و شرح و تفسیر آخرین وصیت‌های امام علی (ع) را از سخنرانی‌های آقاتهرانی شامل می‌شود.

مطالب این‌کتاب، از سخنرانی‌های آقاتهرانی در جمع مسئولان نظام گردآوری شده که در بازه زمانی سال‌های ۸۲ تا ۸۵ ایراد شده‌اند.

این‌کتاب با ۱۷۴ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است./925/ت304/ق

ارسال نظرات