۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۵۹۱۳۱
رییس دانشکده علوم قرآنی اصفهان مطرح کرد؛

ضعف آموزش استفاده از منابع و روش تحقیق

ضعف آموزش استفاده از منابع و روش تحقیق
حجت‌الاسلام سجادی با بیان این‌که روش تحقیق و استفاده از منابع تحقیقی به درستی به دانشجویان و طلاب آموزش داده نشده است، اظهار داشت: روش تحقیق متقن نه صورت علمی بلکه به صورت تجربی به دست می‌آید.

حجت الاسلام سید احمد سجادی جزی رییس دانشکده علوم قرآنی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، عدم انجام کار تحقیقاتی عمیق را از آسیب‌های کلی پژوهش در فضای عمومی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از پژوهشگران به دنبال پاسخگویی به نیازها نیستند بلکه صرفاً برای چاپ مقاله روی به پژوهش می آورد.

حجت الاسلام سجادی جزی با انتقاد از عدم ارتباط پژوهشگران و مراکز پژوهشی با دستگاه های اجرایی کشور، گفت: به عنوان مثال در زمینه موسیقی و غنا پژوهشگر کار خودش را انجام می‌دهد و رادیو و تلویزیون نیز به طور مستقل اقدام به تصمیم گیری می کند.

رییس دانشکده علوم قرآنی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر دو وادی علم و عمل جدای از یکدیگر انگاریده شده‌اند، گفت: در بانکداری نیز چنین شرایطی وجود دارد و تصمیم گیران تنها منافع بانک را در نظر می گیرند، به منافع مردم و اقتصاد کشور توجه نمی‌شود و با دقت در قوانین ‌مصوب نیز مشخص می‌شود که مسائل دینی رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه روش تحقیق و استفاده از منابع تحقیقی به درستی به دانشجویان و طلاب آموزش داده نشده است، اظهار داشت: روش تحقیق متقن نه صورت علمی بلکه به صورت تجربی به دست می آید.

حجت‌الاسلام سجادی به آسیب‌های موجود در عرصه پژوهش های مربوط به علوم اسلامی اشاره کرد و افزود: کمبود بودجه یکی از مهم ترین مشکلات در این عرصه است؛ بودجه های لازم در زمینه پژوهش های علوم اسلامی جذب نمی‌شود و اعتبارات خرج علوم دیگر می گردد.

رییس دانشکده علوم قرآنی اصفهان با بیان این که در عرصه نرم‌افزار قدم‌های خوبی برداشته شده است، اظهار کرد: البته به خاطر برخی کم لطفی ها در استفاده از منابع این نرم افزاری کمبود وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراکز پژوهشی کشور با مراکز پژوهشی اسلامی دیگر مانند الأزهر در ارتباط نیستند، ابراز کرد: عدم ارتباط میان مراکز پژوهشی با حوزه و دانشگاه ملموس و با مراکز علمی خارج از کشور ملموس تر است و ارتباطات منحصر در ارتباطات سازمانی است./1350/ت302/ف

ارسال نظرات