۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۵۹۱۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام:

اقامه عزای حسینی حق مردم است

اقامه عزای حسینی حق مردم است
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: اقامه عزای حسینی حق مردم است و کسی نمی تواند این حق را از آنان سلب کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمد فتاحی شامگاه امروز در نشست ستاد استانی برنامه‌های محرم ایلام اظهار داشت: ایام محرم در تقویم دینی شیعیان از اهمیت بسیاری والایی برخوردار است و هر ساله شاهد برگزاری مراسمات این دهه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: با این وجود امسال شاهد شیوع  ویروس کرونا در سطح کشور و به ویژه استان ایلام هستیم، لذا اولین اولویت ما حفظ سلامت مردم و جامعه اسلامی در زمان برگزاری این مراسم های دینی و مذهبی است.

این مسؤول فرهنگی در ادامه سخنان خود بیان داشت: عقل سلیم می گوید چیزی که جان انسان را به خطر بیندازد، شرعا و عقلا مکروه است و انجام آن جایز نیست.

حجت الاسلام فتاحی افزود: با این وجود برگزاری و اقامه عزای حسینی حق مردم است و کسی نمی تواند این حق را از آنان سلب کند و این مسأله همانند اقتصاد هیچ وقت قابل تعطیل شدن نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسم ها و هیأت های عزاداری محرم را با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرفته است، لذا از عزاداران درخواست داریم که به دقت موازین بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: البته برای برگزاری مراسم هایی دهه محرم با متولیان هیأت های مذهبی استان ایلام جلسات خواهیم داشت و آنان را در این زمینه توجیه خواهیم کرد.

حجت الاسلام فتاحی در پایان سخنان خود عنوان کرد: از سوی دیگر در ایام محرم از پتانسیل های فضای مجازی و نیز رسانه ها و خبرگزاری ها استفاده خواهیم کرد./1404/پ

ارسال نظرات