۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۶۵۹۱۴۵
از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم برگزار شد؛

همایش بازخوانی علل حکم تاریخی امام خمینی در برخورد با منافقان

همایش بازخوانی علل حکم تاریخی امام خمینی در برخورد با منافقان
همایش بازخوانی علل حکم تاریخی امام خمینی(ره) در برخورد با منافقان پس از عملیات مرصاد با حضور رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش «بازخوانی علل حکم تاریخی امام خمینی(ره) در برخورد با منافقان پس از عملیات مرصاد» به مناسبت سالگرد عملیات مرصاد عصر امروز با حضور حجت الاسلام نیازی رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور در سالن همایش های مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام نیازی در این جلسه با بیان اینکه اشکالاتی که آقای منتظری به حکم امام خمینی(ره) گرفت مبنای فقهی و حقوقی نداشت، مطرح کرد: حکم امام خمینی(ره) در حالی صادر شد که امنیت ملی ما در خطر قرار گرفته بود و از سوی منافقان به صورت جدی تهدید می شد و ما باید در تحلیل های خود این مورد را در نظر داشته باشیم.

رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور نظرات مخالف حکم تاریخی امام راحل را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: اگر حکم تاریخی امام خمینی(ره) را بنا بر مبنای فقهی خود آقای منتظری در کتاب دراسات مورد توجه قرار دهیم نیز متوجه می شویم که این حکم درست بوده و هیچکدام از اشکالاتی که به این حکم گرفته شده مبنای فقهی ندارد.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در حکم خودشان نوشتند «منافقانی که در زندان هستند، سر موضع هستند و پافشاری می کنند محکوم به اعدام هستند»، از این رو عمده اشکالاتی که به این حکم گرفته شده و می شود درست نیست، زیرا این حکم منافاتی با سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) ندارد؛ از سویی دیگر برگزاری محکمه نیز برای این افراد لزومی ندارد، زیرا بر موضع منافقانه خود پافشاری داشته و منتظر ورود منافقان بودند تا به آنها بپیوندند.

حجت الاسلام نیازی خاطرنشان کرد: این که آقای منتظری اشکال کرده بود که ما نیز همچون جنگ جمل باید منافقان را رها می کردیم نیز درست نیست، زیرا در جنگ جمل سران فتنه به درک واصل شده بودند، اما پس از عملیات مرصاد سران منافقان از جمله مسعود رجوی و همپیمانانش زنده بودند و اگر این منافقان آزاد می شدند به آن جریان بازمی گشتند./841/پ203/ق

ارسال نظرات