۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۹۲۶۱
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

عزاداری امسال ماه محرم، الگویی برای جهانیان خواهد بود

عزاداری امسال ماه محرم، الگویی برای جهانیان خواهد بود
حجت الاسلام اسماعیل زاده گفت: ملت مؤمن ایران اسلامی با عمل به دستورالعمل های بهداشتی در ماه محرم، توطئه رسانه های غربی علیه ارزش های حسینی را خنثی خواهند کرد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با بیان این که عزاداری ماه محرم را به هیچ وجه نمی توان تعطیل کرد، گفت: باید این مراسم با عظمت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

وی با بیان این که با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان مراسم عزاداری حسینی را با شکوه خاصی برگزار کرد، افزود: به طور حتم رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد کرونا می تواند به برگزاری باشکوه عزاداری حسینی منجر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال سوء استفاده از شرایط به وجود آمده در جهت اهداف پلید و شیطانی خود هستند، خاطرنشان کرد: امسال فرصت خوبی است تا شیعیان نظم و اهتمام خود نسبت به چنین امور مهمی را به دنیا نشان دهند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که رفتار، اعمال و گفتار ما باید حسینی باشد، تصریح کرد: باتوجه به اهمیت این روزها، هر مسلمان باید با رفتار و کردار خود یک مبلغ و اشاعه دهنده فرهنگ حسینی در جامعه باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران به نقش مؤثر هیأت های مذهبی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ضمن خنثی کردن توطئه دشمنان، برگزاری هر چه باشکوه تر عزاداری حسینی را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به جریان رسانه ای دشمن برای تحت الشعاع قرار دادن مراسم عزاداری ماه محرم در شرایط خاص کرونایی اشاره کرد و افزود: دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا زمینه کمرنگ شدن عزاداری حسینی را فراهم کند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده به تلاش معاندان و دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد تقابل میان سلامتی و مذهب اشاره کرد و گفت: این خط رسانه ای از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا آغاز و در آستانه ماه محرم نیز قوت بیشتری گرفته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت مؤمن، بصیر و حسینی ایران اسلامی با عمل به دستورالعمل های بهداشتی در ماه محرم، توطئه رسانه های غربی علیه دین و ارزش های حسینی را خنثی خواهند کرد، افزود: با توجه به فشار رسانه های غربی و برخی روشنفکرنماهای داخلی در خصوص عدم برگزاری مراسم عزاداری حسینی، مجالس سیدالشهدا باید با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات