۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۲۸۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان مطرح کرد؛

برنامه های ویژه اوقاف برای ماه محرم

برنامه های ویژه اوقاف برای ماه محرم
مدیر کل اداره اوقاف همدان گفت: با توجه به نیات واقفین در راستای برگزاری مراسم اقامه عزای حسینی، اوقاف همواره برای محرم برنامه های خاص خود را دارد.

حجت الاسلام رضا زین العابدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ورود اداره اوقاف با تمام توان به بحث «کمک مؤمنانه»، اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان در بحث کمک مؤمنانه با همه توان ورود کرده و در حسینیه باغ بهشت این رزمایش را رسانه ای کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در آستانه عید غدیر نیز چندین برنامه در نظر گرفته شده است، تا از بار مشکلات نیازمندان عزیز استان کاسته شود.

این استاد حوزه علیمه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ارتباط خوب این نهاد با مردم دارالمونین و دارالمجاهدین همدان، تاکید کرد: ارتباط نزدیک با مردم تاثیر مستقیم بر عملکرد اوقاف دارد، اداره اوقاف یکی از ارگانهایی است که بیشترین ارتباط را با لایه های مختلف اجتماعی از جمله: هیئت امناها، امین موقوفات، متولیان موقوفات، موقوف علیهم(بهره مندان از موقوفات)، هیئت های مذهبی و نیازمندان دارد.

حجت الاسلام زین العابدینی در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدلله(ع)، بیان داشت: با توجه به نیات واقفینی که اموال خود را در راستای برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) وقف کرده اند، اوقاف همواره برای ماه محرم برنامه های خاص خود را دارد.

 وی افزود: این برنامه ها با مشارکت هیئت های مذهبی انجام می شود و اوقاف هم بخشی از اجرای برنامه ها را به عهده می گیرد تا اجرای نیت واقفین صورت پذیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مداخله در برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم، مطرح کرد: در خصوص بحث شیوع بیماری کرونا، ما هم مانند دیگر ارگان ها تابع شیوه نامه های ستاد کشوری و استانی مبارزه با بیماری کرونا هستیم./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات