۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۵۹۳۰۰
مدیر حوزه علمیه یزد:

مجالس امام حسین ضامن بقای اسلام است

مجالس امام حسین ضامن بقای اسلام است
حجت الاسلام شمس با اشاره به لزوم برگزاری دعای عرفه، گفت: عرفه روز بندگی است و باید مجالس محرم و عرفه با رعایت نکات بهداشتی به شکل باشکوه برگزار شوند.

حجت الاسلام شمس مدیر حوزه علمیه یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم برگزاری دعای عرفه ابراز داشت: عرفه عید بندگی است روزی که خداوند بندگان خود را به عبادت و طاعت فرا خوانده است و اوست که سفره احسان خویش را بر خلق مؤمن گسترانده و آنان را به سایه سار بندگی خویش فرا می خواند.

وی عرفه را فرصتی ویژه برای طلب آمرزش خواند و افزود: بر طبق روایات برخی از گناهان تنها در روز عرفه بخشیده می شود و به فرموده رسول اکرم(ص) خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه انسان را از آتش جهنم در نمی کند؛ همه این روایات ما را به برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم دعای عرفه رهنمون می سازد.

حجت الاسلام شمس زیارت امام حسین(ع) را از جمله اعمال روز عرفه دانست و اظهار داشت: ارزش زیارت امام حسین(ع) در این روز بالاتر از هزار حج، هزار عمره و هزار جهاد درراه خداوند تبارک و تعالی است و این نشانه ای از عظمت و بزرگی مقام ابا عبدلله(ع) است.

مدیر حوزه علمیه یزد بر برگزاری مجالس محرم تاکید کرد و گفت: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند زنده ماندن اسلام در گرو برپایی مجالس محرم و صفر است؛ برپایی مجالس امام حسین تعظیم شعائر الهی و ضامن بقای اسلام است.

حجت الاسلام شمس ادامه داد: در اهمیت برگزاری مجالس محرم همین بس که خود ائمه بزرگوار(ع) به آن همت می گماردند؛ با این اوصاف عجیب نیست که دشمن بخواهد به بهانه کرونا مجالس امام حسین(ع) را از رونق بیندازد.

وی در پایان بهترین روش برای مقابله با توطئه دشمن را برگزاری محافل حسینی با رعایت نکات بهداشتی دانست و افزود: ما باید خود را موظف به رعایت مسائل بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بدانیم و با این کار و نیز برگزاری باشکوه عزاداری ابا عبدلله(ع) دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام کنیم./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات