۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۵۹۳۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان مطرح کرد؛

نگاه شرعی و عقلانی جریان مذهبی به مسائل

نگاه شرعی و عقلانی جریان مذهبی به مسائل
حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه جریان مذهبی نگاه شرعی و عقلانی به مسائل دارد، گفت: تابع نظر ستاد کرونا هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی رئیس تبلیغات اسلامی کرمان، صبح پنجشنبه در جلسه بررسی برگزاری یا عدم برگزاری مراسم دعای عرفه بیان داشت: جریان مذهبی، هیئتی، حزب الهی و انقلابی در استان کرمان از ابتدای شیوع کرونا طبق نظرات کارشناسی دانشگاه علوم‌پزشکی و دستورالعمل‌های صادر شده در این خصوص حرکت کرده ضمن اینکه جریان مذهبی در این مسیر بیشترین همکاری را با فضای دانشگاهی و تخصصی و پزشکی کشور داشته است.

وی افزود: در روزهای ابتدای شروع کرونا که هنوز بازارها و اماکن تفریحی فعال بودند و رفت و آمدها و سفرها در کشور برقرار بود، مساجد برگزاری نماز جماعت و هیئت‌ها تجمعات خود را لغو کردند که این موضوع نشان دهنده نگاه شرعی و عقلانی جریان مذهبی و هیئت‌ها به اجرای برنامه‌ها است زیرا حفظ سلامت مردم از جمله اولویت‌های ماست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: جریان مذهبی از ابتدای اپیدمی کرونا در استان در حوزه‌های مختلف از جمله ضد عفونی معابر، کمک‌های مومنانه، رزمایش مواسات، کمک به کسانی که مشکلات اقتصادی دارند پای کار بوده است که نشان می‌دهد جریان مذهبی در همه امور اثرگذار می‌باشد.

حجت الاسلام حقانی تصریح کرد: بر اساس مصوبه روز شنبه ستاد کرونا برگزاری دعای عرفه در کشور اعلام شد که در این راستا تیم کارشناسی تشکیل و نقطه نظرات کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی دریافت شد و با همین منطق برگزاری دعای عرفه در سراسر کشور و استان به اطلاع عموم رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هیئت‌های مذهبی ما در راستای برگزاری دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زحمات زیادی کشیده‌اند از جمله مفروش کردن فضاهای باز برای برگزاری مراسم، کرایه سیستم، چاپ بنر و دعوت از ذاکرین اهل بیت (ع) است؛ تمام این اتفاقات بر اساس مصوبه رئیس جمهور بود و روحانی تاکید کرد که دعای عرفه باید پرشور برگزار شود.

وی یادآور شد: جریان مذهبی در استان کرمان زودتر از آنکه مصوبه و دستورالعملی اعلام شود مراسم و برنامه‌های مذهبی را تعطیل و از تجمعات جلوگیری کرد.

حجت الاسلام حقانی گفت: جریان مذهبی در استان از ابتدای شروع کرونا همه جوره پای کار بوده و در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌کرد با اینکه خودشان دچار مشکلات شدید اقتصادی بودند اما برای سایر مردم بسته‌معیشتی توزیع می‌کردند.

وی افزود: در خصوص برگزاری مراسم جریان مذهبی زحمات فراوانی کشیدند ضمن اینکه ما الان هم پای کار هستیم و اگر قرار بر تعطیلی باشد هیئت‌ها مشکلی نخواهم داشت.

در این جلسه حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تقدیر و تشکر از جامعه روحانیت و جریان مذهبی استان کرمان اظهار داشت: جامعه روحانیت و جریان مذهبی در تمام کارها یک سر و گردن جلوتر از بقیه دستگاه‌های اجرایی هستند بدون اینکه در این خصوص وظیفه‌ای داشته باشند.

وی یادآور شد: ساعت ۱۵ بعد از ظهر روز گذشته نامه‌ای به ما رسید که مراسم دعای عرفه در مناطق سفید برگزار شود و بلافاصله این نامه به استاندار کرمان به عنوان رئیس ستاد کرونای استان و سایر مسئولان مربوطه ارسال شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت رئیس ستاد کرونا در استان کرمان شخص استاندار است ضمن اینکه ما در ستاد نظر کارشناسی می‌دهیم و تصمیم کشوری گرفته شده که مراسم تنها در مناطق سفید برگزار شود لذا ما تابع نظر استاندار در استان هستیم./1399/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات