۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۵۹۳۲۷
حجت الاسلام اشکوری:

دولت در مسیر رفع عقب افتادگی‌ها و مشکلات اقتصادی حرکت نمی‌کند

دولت در مسیر رفع عقب افتادگی‌ها و مشکلات اقتصادی حرکت نمی‌کند
تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت در مسیر رفع عقب افتادگی‌ها و مشکلات اقتصادی حرکت نمی‌کند، گفت: اقدامات دولت متناسب با نیازهای کشور نیست.

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه بار اداره کشور بر عهده قوه مجریه است، گفت: کشور ما از آن جهت که بازمانده رفتارهای اقتصادی زمان طاغوت است، در عرصه های اقتصادی دچار عقب افتادگی مزمن شده ایم، بنابراین دولت هایی که روی کار می آیند باید برای توسعه کشور، عقب افتادگی ها را جبران کنند.

وی با بیان اینکه دولت ها با استفاده از منابع کشور باید اقتصاد را رو به پیشرفت هدایت کرده و موانع پیشرفت اقتصادی را بزدایند، اظهار داشت: انتقاد ما به دولت ها این است که بودجه ریزی و اقدامات عملی‌شان متناسب با نیازهای کشور نیست.

حجت الاسلام اشکوری با اشاره به اینکه اقتصاد کشور به صورت مستقیم از رفتار دولت تأثیر می پذیرد، خاطرنشان کرد: امروز امید داریم مجلس یازدهم ریل گذاری های لازم را انجام داده و موانع پیشرفت اقتصادی را از مسیر حرکت دولت بزداید و دولت نیز خود را با این تحول وفق دهد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت در مسیر رفع عقب افتادگی ها و مشکلات اقتصادی حرکت نمی کند، ابراز کرد: متأسفانه دولت نه تنها در این مسیر حرکت نمی کند، بلکه گاهی در جهت خلاف آن نیز گام برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه مراکز تخصصی حوزه و اقتصاددانان حوزوی امروز باید با ارائه طرح ها و راهکارهایی که منجر به پیشرفت اقتصادی می شود دولت را یاری کند، گفت: به بیان دیگر متخصصان اقتصادی حوزه باید در کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس به عنوان کارشناس شرکت کنند و کمک کار مسؤولان باشند.

حجت الاسلام اشکوری با تأکید بر اینکه امروز حوزه های علمیه باید مهم ترین پل ارتباطی میان دولت و مردم برای شکل گیری رفتارهای اقتصادی صحیح در جامعه باشند، بیان کرد: حوزه علمیه حاضر است این ظرفیت عظیم خود را در اختیار دولت ها قرار دهد، اما متأسفانه دولت ها از این ظرفیت استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید از طریق حوزه های علمیه سرمایه های اجتماعی را تقویت کند، یادآور شد: دولت از آن جهت که رفتارهای ناصحیح دارد به دنبال تعامل با حوزه علمیه نیست، زیرا حوزه علمیه در صورتی که با دولت ها در ارتباط باشد به زبان گویای مردم در بیان انتقادات مردمی تبدیل شده و نسبت به رفتارهای دولت مطالبه گری کرده و بر آنها با پشتوانه مردمی نظارت می کند./841/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
وضع اقتصاد خرابه خراب
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
دولت با چه ابزاری اقتصاد رها شده را تسخیر ‌کند؟ این احاطه چه حاصلی دارد و این حاصل، به چه کار دولتیات یا دیگران می‌آید؟
0
0