۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۵۹۳۴۵
همزمان با روز عرفه امام حسین؛

نوای پرفیض دعای عرفه در صحن و سرای حرم مطهر رضوی طنین انداز شد

نوای پرفیض دعای عرفه در صحن و سرای حرم مطهر رضوی طنین انداز شد
زائران رضوی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به جوار بارگاه رضوی مشرف شده و نوای العفو العفو را در روز عرفه سردادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نوای پرفیض دعای عرفه امسال متفاوت و پرشورتر از هر سال در صحن و سرای بارگاه مطهر رضوی و زیر باران رحمت الهی طنین انداز شد.

بنابراین گزارش خادمان حرم رضوی با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در نظر گرفتن سلامتی زائران ثامن الحجج (ع) زمینه کسب فیض و قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) را در جوار بارگاه مطهر رضوی فراهم کردند.

زائران رضوی که ماه ها به خاطر حفظ سلامتی خود و دیگران از حضور در جوار ضریح مطهر محروم شده اند همچنین امسال فرصت حضور در صحرای عرفات و قرائت این دعا در این سرزمین مقدس از بسیاری سلب شد، با حضور در صحن و سرای رضوی به ذکر العفو العفو پرداخته و دعای عرفه را زمزمه کردند.

امسال مسلمانان از سوز دل دعای عرفه را زمزمه کرده و علاوه بر طلب بخشش از درگاه الهی برای سلامتی مردم جهان دعا کرده و از خداوند درخواست داشتند که مردم را از شر بیماری کرونا که این روزها در همه جا شیوع یافته است، رهایی دهد.

آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، استاد حوزه علمیه در این مراسم به بیان فضیلت دعای عرفه پرداخت و گفت: امروز به برکت دعای عرفه و به برکت سلوک با امام حسین همه حتی کسانی که از خود مأیوس هستند، می تواند برگردند و اگر امروز انسان از باب امام حسین (ع) و امام زمان (عج) وارد شود، بهترین سرمایه است چنانچه جناب حر یک ساعت با امام حسین همراه شده و بار خود را بست.

خاطرنشان می شود، مراسم روز عرفه حرم رضوی از شبکه های ملی و استانی و تی وی رضوی برای مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حال پخش است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات