۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۵۹۳۸۳
عضو ارشد حماس:

آماده رویارویی با اشغالگران با موشک و مقاومت‌مان هستیم

آماده رویارویی با اشغالگران با موشک و مقاومت‌مان هستیم
عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خطبه نماز عید سعید قربان تأکید کرد ملت فلسطین آماده رویارویی با اشغالگران و اعلام مقابله فراگیر است.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، «خلیل الحیه» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (جمعه)، در خطبه نماز عید سعید قربان در یکی از مساجد غزه از آمادگی برای اعلام مقابله فراگیر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری روزنامه الکترونیکی «دنیا الوطن»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی در ارتباط با محاصره غزه گفت که این محاصره ظالمانه برای مردم مشکل ساز شده است. او همچنین تأکید کرد: «پیام ما به اختصار به محاصره‌کنندگان این است که این محاصره را پایان دهید. با سلاح خود آن را خواهیم شکست».
خلیل الحیه در ادامه گفت: «دشمن می‌خواهد باقی‌مانده آرمان ما را نابود کند. آنها نمی‌خواهند آوارگان بازگردند و قدس فلسطینی باشد».
الحیه افزود که دشمنان به دنبال تقسیم مسجد الاقصی هستند و شهرک‌نشینان از صبح تا شب وارد این مسجد می‌شوند و باعث هتک حرمت آن می‌شوند.
در همین ارتباط، روز گذشته پایگاه خبری شبکه الجزیره خبر داد که ۸۵۰ شهرک‌نشین صهیونیست وارد مسجد الاقصی شده‌اند.
خبرگزاری «شهاب» نیز با انتشار فیلمی خبر داد که صهیونیست‌ها پرچم رژیم صهیونیستی را با خود به داخل مسجد الاقصی برده‌اند.
الحیه در ادامه گفت که اشغالگران در تلاش هستند مسجد الاقصی را هم از نظر زمانی و هم از نظر مکانی تقسیم کنند؛ اما فلسطینیان با جان و تن  از قبله اول خود حفاظت خواهند کرد.
عضو ارشد حماس تأکید کرد فلسطینیان آماده هستند در راه مسجد الاقصی و قدس سر خود را از دست بدهند. وی همچنین گفت «از مسجد الاقصی با جان، تن و سلاح خود محافظت خواهیم کرد. درود بر محافظان و آزادکنندگان مسجد الاقصی که از آن دفاع می‌کنند. آن که حوادث مسجد الاقصی را پنهان می‌کند، [درواقع] زمینه را برای تقسیم آن فراهم می‌کنند».
الحیه تأکید کرد: «ملت ما در مقابله با اشغالگران یکپارچه و آماده اعلام رویارویی فراگیر است». وی گفت که مردم فلسطین آماده هستند با موشک‌ها و مقاومت‌شان به رویارویی با دشمن بپردازند و واجب است جهاد با تمام اشکال آن اعلام شود.
الحیه همچنین درباره انتظار برای انتخابات آمریکا و بازگشت به مذاکرات هشدار داد و تأکید کرد که «فلسطین برای فروش و یک مزایده علنی نیست».
عضو دفتر سیاسی حماس در پایان اظهاراتش تأکید کرد که ملت فلسطین شکست را نمی‌‌پذیرد و شرف و وطن خود را با میلیون‌ها دلار نخواهد فروخت.
عضو ارشد حماس اشاره داره به اظهارات اخیر، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با یک وبگاه خبری که از رد پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری در مقابل خلع سلاح مقاومت فلسطین خبر داده بود.
ارسال نظرات