۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۵۹۳۸۶
مقام انصارالله:

حملات دردناک علیه متجاوزان را ادامه می‌دهیم

حملات دردناک علیه متجاوزان را ادامه می‌دهیم
رییس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی خود به مناسبت عید قربان تأکید کرد که حملات یمن در عمق خاک متجاوزان تا زمان توقف تجاوزها ادامه خواهد داشت.
به گزارش بین‌‌الملل خبرگزاری رسا، «مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن، شامگاه روز (پنجشنبه) ضمن تبریک عید سعید قربان به مردم یمن، امت عربی و اسلامی، به مسائل مختلفی از جمله تجاوز ائتلاف سعودی، ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران و تحولات اخیر در مرزهای جنوبی لبنان پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، رییس شورای عالی سیاسی یمن تأسف خود را از دشوار شدن فریضه حج در مقطع کنونی برای غالب مسلمانان ابراز داشت و تأکید کرد که رژیم سعودی حج را به مسئله‌ای سیاست‌زده و مطابق میل خود مبدل کرده و از این موضوع به عنوان ابزاری برای اخاذی از آن دسته کشورهای اسلامی بهره می‌گیرد که در طرح‌های فتنه‌انگیزانه و خونین این رژیم پا به پای آنها حرکت نمی‌کنند.
المشاط در ادامه با اشاره به مسئله برگزاری محدود حج امسال، این اقدام سعودی را جنایت خواند و تأکید کرد که مسلمانان باید رژیم سعودی را به خاطر این موضوع بازخواست کنند.
وی همچنین گفت از حکمت به دور است که جهان اسلام در قبال استبداد رژیم سعودی و سوء مدیریت حج سکوت اختیار کند.
مهدی المشاط در ادامه با اشاره به مسئله مذاکرات، تأکید کرد که سازمان ملل متحد در انجام امور مرتبط با یمن در بسیاری از موارد از متجاوزان و محاصره یمن جانبداری کرده است.
المشاط همچنین با اشاره به استان‌های اشغالی یمن، گفت که این دلیلی کافی بر مقاصد حقیقی متجاوزان است که بنا دارند کشور یمن را تحت اشغال خود درآورند و آن را میان خود تقسیم کنند. وی همچنین تأکید کرد که یمن تا زمان آزادی تمام خاکش دست روی دست نخواهد گذاشت و با این اقدامات مقابله خواهد کرد.
رئیس شورای سیاسی عالی یمن در ادامه تأکید کرد که این کشور، سرقت درآمدهای حاصل از فروش منابع خود به دست عده‌ای افراد خائن و مزدور را نمی‌پذیرد.
او همچنین تأکید کرد: «تا زمان توقف تجاوزها و رفع محاصره، حملات دردناک خود را در تمام سطوح در عمق خاک متجاوزان ادامه خواهیم داد».
المشاط در ارتباط با مسئله ایجاد مزاحمت جنگنده‌های آمریکا برای هواپیمای مسافربری ایران، این اقدام را به راهزنی تشبیه کرد و آن را عملی احمقانه خواند که وضعیت ناامن منطقه را تشدید کرده است.
رییس شورای عالی سیاسی یمن همچنین در ادامه اظهارات خود از ملت یمن خواست که به مبارزات خود ادامه دهند. او  تأکید کرد که تمام تلاش‌های صورت گرفته برای به زانو درآوردن ملت یمن با شکست مواجه خواهد شد.
المشاط در ارتباط با مسئله فلسطین نیز گفت یمن در کنار جنبش‌های مقاومت فلسطین خواهد ایستاد و از تلاش آنها تا زمان بیرون راندن اشغالگران اسرائیلی حمایت خواهد کرد. وی در عین حال، بر حق پاسخ مقاومت اسلامی لبنان به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت یکی از رزمندگان حزب‌الله در اطراف فرودگاه دمشق شد، تأکید کرد.
المشاط در ادامه افزود که تحولات اخیر در مرزهای جنوبی لبنان بهترین مثال برای وحشت صهیونیست‌هاست.
المشاط اشاره دارد به سناریوی ساختگی رژیم صهیونیستی که روز دوشنبه هفته جاری مدعی شد با سه یا چهار تن از نیروهای حزب‌الله که قصد نفوذ به فلسطین اشغالی را داشتند، مقابله کرده است.
المشاط همچنین با اشاره به محاصره اقتصادی ایران، سوریه و همچنین اقدامات اقتصادی ظالمانه آمریکا علیه لبنان این اقدام را محکوم کرد و در بخش پایانی اظهاراتش همچنین تأکید کرد که یمن تا زمان اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در کنار این کشور خواهد ایستاد.
در همین ارتباط، رهبر انصار الله یمن نیز شامگاه روز گذشته طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان، با انتقاد از سعودی‌ها تأکید کرد که آن‌ها به بهانه کرونا، مناسک حج را به یک «مناسبت سمبیلک» تقلیل داده‌اند، در حالی که هیأت تفریح به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد
ارسال نظرات