۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۵۹۴۱۸
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تعطیلی مراسم انقلابی و مذهبی در شرایط کرونایی راهکاری خردمندانه نیست

تعطیلی مراسم انقلابی و مذهبی در شرایط کرونایی راهکاری خردمندانه نیست
حجت‌الاسلام سالاری گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و نبود دورنمای روشن از وضعیت آینده، تعطیل کردن مراسم انقلابی و مذهبی راهکار خردمندانه‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران خبرگزاری‌ها و نشریات استان که در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در راستای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مناسبت‌های انقلاب در شرایط حساس کنونی برگزار شد، اظهار کرد: شیوه‌ها و راه‌های بسیاری هست که نگذاریم مراسمات و مناسبت‌های انقلاب به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود: امروز جهان وارد جنگ بسیار پیچیده‌ای شده و در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که تمامی مشکلات، تنگناها و گرفتاری‌های امروز جامعه ما نیز برگرفته از همین جنگ فراگیر و نابرابر است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: یکی از شیوهای مهم و مؤثر در برابر فتنه‌انگیزی دشمنان نظام؛ تعظیم شعائر الهی، پاسداشت مناسبت‌های انقلاب و زنده نگاه داشتن ایام‌الله است که تمامی این روزها نقاط عطف انقلاب و یادآور روزهای سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی است که نباید به فراموشی سپرده شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: امروز وظیفه و نقش رسانه‌ها به مراتب حساس‌تر و سخت‌تر از هر زمان دیگری است چراکه اگر رسانه‌ها نقش آگاه‌سازی، روشنگری و تبیین شرایط را به‌خوبی ایفا کنند توطئه دشمن خنثی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار داشت: همان‌طور که در مراسماتی همچون لیالی قدر، نماز عید فطر، مراسم ارتحال امام خمینی ره و... تجربه کردیم می‌شود به نوعی برنامه‌ریزی کرد که در سایه بلیه منحوس کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم برگزار کرد چراکه مردم و متدینین ثابت کرده‌اند پایبند دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه بوده و خواهند بود.

وی تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه‌ای بستر بسیار مناسبی است که می‌شود خلأها و کاستی‌ها در فضای حقیقی و مناسبتی را جبران کرد و این می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول و نوگرایی در خصوص گرامیداشت مراسمات مختلف باشد.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: نباید مناسبت‌ها و مراسماتی که هویت دیرینه ملت ما را شکل داده‌اند تحت‌الشعاع حوادثی چون کرونا و امثال اینها قرار بگیرند چراکه سایه شوم این بیماری منحوس معلوم نیست چه زمانی از سر جهان و کشور عزیزمان دور خواهد شد؛ فلذا باید با این رویکرد برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم نه در جهت حذف مراسمات انقلابی و مذهبی.

به گفته وی در شرایط شیوع ویروس کرونا و نبود دورنمای روشن از وضعیت آینده، تعطیل کردن مراسم انقلابی و مذهبی راهکار خردمندانه‌ای نیست.

گفتنی است، در این نشست همچنین مدیران خبرگزاری‌ها و نشریات با اشاره به حساس بودن شرایط تأکید بر فعال شدن فضای مجازی و تولید محتوا در این حوزه داشتند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات