۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۵۹۵۰۳

حمایت جریان های سیاسی و دینی عراق از انتخابات زودهنگام

حمایت جریان های سیاسی و دینی عراق از انتخابات زودهنگام
کمیته عالی مستقل انتخابات عراق آمادگی خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام این کشور در تاریخی که نخست وزیر مشخص کرده، اعلام کرد.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، کمیته عالی مستقل انتخابات عراق، آمادگی خود برای برگزاری انتخابات عراق در تاریخی که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق تعیین کرده، اعلام کرد.
این کمیته همچنین از پارلمان عراق خواست تا تصویب قانون مربوط به انتخابات را تکمیل کند.
کاظمی جمعه بعد از گذشت دو ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. او ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.
دو سال پیش، ۲۲ اردیبهشت ۹۷ (۱۲ می ۲۰۱۸) چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سرنگونی رژیم صدام برگزار شد با این حال، تظاهرات سال گذشته موجب شد «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق که بعد از پروسه پیچیده به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود، استعفا دهد.
یکی از مطالب معترضان عراقی طی نزدیک به یک سال گذشته، برگزاری انتخابات شفاف پارلمانی بود که برای تحقق این امر، قانون انتخابات در این کشور طی ماه‌های گذشته تغییر یافته است.
دراین بین جریان ها  و مسؤولان عراقی، نظراتی  مطرح کردند که به آنها اشاره می شود.
هادی العامری رییس جریان الفتح در این خصوص بیان کرد: ما  از انتخابات زود هنگام استقبال می کنیم و معتقدیم اوایل ماه نیسان یعنی اپریل آِینده در سال 2021 زمان مناسبی برای انتخابات است این درحالی است که نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی 6 حزیران یعنی جون در سال آینده را موعد برگزاری انتخابات قرار داده است.
همچنین عمار حکیم رییس جریان الحکمة عراق هم از برگزاری انتخابات پیش از موعد استقبال کرد و افزود: تعیین زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد از سویی نخست وزیری گام موثری در نشان دادن عزم و اراده در انجام وعده های او دارد.
وی بیان کرد: انتخابات باید در چارچوب صحیح قانونی و به صورت شفاف و عادلانه و نشان دهنده اراده مردم و به دور از فشارها و حساسیت ها برگزار شود.
ارسال نظرات