۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۵۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان:

هیأت‌های عزاداری گیلان مراسم محرم را باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌کنند/استفاده از ماسک در مراسم عزاداری الزامی است

هیأت‌های عزاداری گیلان مراسم محرم را باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌کنند/استفاده از ماسک در مراسم عزاداری الزامی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه رسانه‌های معاند و دشمنان همواره توطئه آفرینی می‌کنند، گفت: هیئات عزاداری امسال با رعایت موازین بهداشتی مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) را با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام سعید مهدوی در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان گیلان با بیان اینکه ایام ماه محرم یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شعائر بزرگداشت قیام امام حسین(ع) است اظهار داشت: شیعیان همواره در طول تاریخ به اهل بیت(ع) توسل کرده‌اند و یکی از مصادیق این موضوع عزاداری در ایام محرم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به پیشینه غنی گرامیداشت ایام محرم در کشورمان تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) باعث ارتقاء معنوی جامعه می‌شود و نوعی پالایش روح و جان است و مردم همواره با احترام و عشق این ایام را گرامی می‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این ایام را گرامی داشت خاطرنشان کرد: رسانه‌های معاند و دشمنان همواره در این‌باره توطئه آفرینی می‌کنند اما برگزاری مراسم عزاداری هیچگونه تقابلی با رعایت موازین بهداشتی ندارد.

مهدوی با اشاره به اینکه می‌توان از فضای معنوی حاکم بر جلسات عزاداری برای تقویت روحی و آمادگی جهت مقابله با بحران‌هایی نظیر شیوع کرونا بهره برد افزود: هیئات عزاداری امسال با رعایت موازین بهداشتی مراسم اباعبدالله(ع) را با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان شرایط برگزاری مراسم عزاداری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مراسم عزاداری باید در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود همچنین زمان برگزاری مراسم نیز باید کاهش یابد و استفاده از ماسک نیز در مراسمات الزامی است.

وی نقش موثر توسّل و ایمان در مقابله با بحران‌ها را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه در شرایط فعلی که ویروس کرونا همه را درگیر خود کرده است باید ایمان خود را قوی‌تر کنیم گفت: باید از ظرفیت عظیمی همچون توسل به اهل بیت(ع) برای کمک به آسیب‌دیدگان ویروس کرونا با رعایت موازین بهداشتی بهره ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ممنوعیت هرگونه پذیرایی در مراسمات عزاداری امسال خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند نذورات خود را به صورت بسته‌بندی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین عزاداران تقسیم کنند و مراسم دسته‌روی بدون نقل مکان از محل هیئت‌ها و عدم تمرکز در اماکن خاص برگزار می‌شود.

ارسال نظرات