۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۵۹۶۵۱
معاون آموزش حوزه علمیه قزوین:

تکیه بر خارج تحریف و آدرس اشتباه دادن است

تکیه بر خارج تحریف و آدرس اشتباه دادن است
حجت الاسلام نوروزی با بیان این که دولت فعلی در حل مشکلات معیشتی پیشرفت قابل توجهی نداشته است، گفت: تکیه بر خارج برای حل مشکلات نوعی تحریف و آدرس اشتباه دادن به جامعه است.

حجت الاسلام رسول نوروزی معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر در سال جاری، گفت: امسال مراسمات و عزاداری‌ها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته، چنانچه در ماه مبارک رمضان نیز مراسمی نداشتیم اما با اجازه ستاد کرونا در ماه محرم مراسم به شکل محدودی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان به مناسبت عید قربان بر این نکته تاکید کردند که معیار ما در برگزاری مراسمات نظر کارشناسان بهداشت و ستاد ملی کرونا است و به تمام هیئت‌ها و روحانیون توصیه کردند که پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

این مدرس حوزه علمیه ابراز داشت: نوع ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم، استفاده از دستکش و ماسک و رعایت فاصله گذاری از ضرورت بالایی برخوردار است و محدودیت‌هایی در برگزاری وجود دارد که چالش‌های پیش روی عزاداران است.

وی افزود: سال‌های گذشته جمعیت زیادی در مراسمات حضور داشتند، اما در سال جاری باتوجه به شیوع کرونا لازم است فاصله اجتماعی رعایت شود و در اطعام نیز موارد بهداشتی و توصیه کارشناسان امر رعایت شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

این کارشناس دینی درباره مصادیق انقلابی بودن بیان داشت: اگر انقلابی گری به زبان و گفتار بود حتی منافقین و بنی صدر نیز انقلابی بودند، بنابراین انقلابی بودن به عمل است و افرادی که مانند امام و رهبری عمل کرده و شیوه راه آن‌ها را پی می‌گیرند انقلابی هستند.

وی ادامه داد: در اوایل سال موضوع کمک مومنانه مطرح و در این راستا اقدامات ارزشمندی در کشور انجام گرفت، امروز این موضوع به طور مجدد مطرح شده و حضور مردم در عرصه مواسات و کمک رسانی برای جبران آسیب‌های کرونا در شرایط کنونی به معنای انقلابی گری است.

روحانیون در سخنرانی‌های محرم نسبت به تحریفات شفاف سازی کنند

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: درواقع عمل کردن برای حفظ اسلام و نظام اسلامی از مصادیق انقلابی بودن است، اکنون نیز متناسب با شرایط کشور باید در زمینه اقتصادی اقدام کرده و آرایش جنگی  اقتصادی داشته باشیم.

وی درباره تحریف در مبانی انقلاب و کشور گفت: رهبر معظم انقلاب دو سال پیش در سخنرانی آغاز سال جدید به این نکته اشاره کردند که در کشور دو تفکر وجود دارد که بر تکیه بر توان داخلی و در مقابل نگاه به خارج تاکید دارند.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: تکیه و نگاه به خارج در داخل  و خارج از کشور حامیانی دارد که قصد دارند "ما می‌توانم" و خودباوری را وارونه جلوه داده و به جامعه القا کنند که برای حل مشکلات باید به خارج تکیه کنیم اما طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اصل با برداشتن تحریف تحریم نیز برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: تکیه بر خارج آدرس اشتباه دادن به جامعه است، باید توجه داشت که همواره توان داخلی، ایمان و نیروهای مردمی عامل بازدارندگی دشمن است و با مذاکره چیزی عاید ما نمی‌شود‌.

این کارشناس دینی بیان داشت: جریاناتی در داخل و خارج تکیه بر خارج را تبلیغ کرده و در این مسیر سعی در همگام ساختن سلبریتی‌ها دارند، در رفع این تحریف‌ها، روحانیون در ماه محرم می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و در سخنرانی‌های خود شفافیت ایجاد کنند.

دولت فعلی در حل مشکلات معیشتی پیشرفت قابل توجهی نداشته است

وی ابراز داشت:  تاکید بر مذاکره علی رغم تجربیات گذشته یا بر مبنای جهالت بوده و یا با غرض صورت می‌گیرد، باید توجه داشت که با درنظر داشتن چندین سال تجربه و امتیاز دادن‌ جهالت از موضوع قابل توجیه نیست و امتیاز دادن جز ادعای جدید و عقب نشینی چیز خاصی نخواهد بود.

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: لازم است دولت و مردم نظام اسلامی در مقابل خواسته‌های غیر منطقی و زورگویانه استکبار جهانی ایستادگی کنند، زیرا موفقیت‌های امروز ما نیز نتیجه ایستادگی و مقاومت است و هیچ یک از آن‌ها برآمده از مذاکره نیست.

وی با اشاره به عملکرد دولت فعلی در رفع مشکلات معیشتی اظهار داشت: متاسفانه دولت فعلی پیشرفت و موفقیتی نداشته و نقاط ضعف آن به مراتب بیشتر از نقاط قوت او است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نوسانات اقتصادی نیز از جنبه امنیتی و سیاسی برخوردارند.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: اگر دولت اراده لازم را داشته باشد نوسان قیمت‌ها و گرانی ارز قابل مهار است، همچنین عمل به اقتصاد مقاومتی نیز راه حل مناسبی برای برون رفت از مشکلات معیشتی است.

وی بیان داشت: درصورت بررسی و توجه به مشکل مسکن‌‌، جلوگیری از حقوق نجومی و تکیه بر توان داخلی کارخانه‌ها برای رسیدن به توان بالای تولید امروز با مشکل اقتصادی مواجه نمی‌شدیم.

حجت الاسلام نوروزی در پایان گفت: درواقع مشکلات ما ریشه در تحریم ندارد و درصد بالایی از آن‌ها برآمده از سوء مدیریت و تدبیر است و درصورت رفع این مسائل‌ مشکلات نیز حل می‌شود./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
حوزه علمیه در طی زمان در برخی مسائل در رکود بوده و به همین دلیل نتوانسته سؤالات و خواسته‌های جامعه را برآورده سازد،
0
0