۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۹۶۵۲
مدیر مدرسه علمیه سردارین:

حوزه انقلابی نیازهای روز جامعه را برآورده می‌کند

حوزه انقلابی نیازهای روز جامعه را برآورده می‌کند
مدیر مدرسه علمیه سردارین گفت: حوزه انقلابی می‌تواند موضوعات بصیرتی، اخلاقی و سیاسی جامعه را برآورده کند.

حجت الاسلام اسدالله مهر آرا مدیر مدرسه علمیه سردارین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره حوزه انقلابی و طلبه تراز انقلاب، گفت: طلبه تراز انقلاب باید ضمن داشتن تقوا و تزکیه نفس از نظر علمی نیز کوشا و به‌روز باشد.

وی ادامه داد: لازم است طلبه با مسائل روز آشنایی داشته و از نظر سیاسی تابع فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد و بتواند در مقابله با استکبار جهانی و فتنه انگیزی‌های موجود به شبهات پاسخ داده و مشی مناسبی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه سردارین با اشاره به علت تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه ابراز داشت: حوزه علمیه در طی زمان در برخی مسائل در رکود بوده و به همین دلیل نتوانسته سؤالات و خواسته‌های جامعه را برآورده سازد، لازم است حوزه‌های علمیه انقلابی باشند تا بتوانند نیازهای مختلف جامعه را برآورده سازد.

وی افزود: حوزه انقلابی می‌تواند موضوعات بصیرتی، اخلاقی و سیاسی  جامعه را برآورده کند و و باید ضمن حرکت رو به جلو خود را در محورهای مختلف تقویت کرده و ضعف‌های موجود را از بین ببرد.

این مدرس حوزه علمیه درباره آسیب‌های انقلابی نبودن حوزه‌های علمیه بیان داشت: حوزه‌ای که انقلابی نباشد نمی‌تواند از نظر فرهنگی جامعه را  اغنا کند و ممکن است درباره آن جریان سنت گرایی به معنای منفی و تحجر مطرح شود.

وی ادامه داد: درواقع حوزه علمیه و طلاب برای عملکرد مناسب و تاثیرگذاری باید ویژگی‌های مختلف از جمله توانایی در زمینه مسائل روز، بصیرتی‌ سیاسی و فرهنگی را در کنار یکدیگر دارا باشند.

فقدان بصیرت برای حوزه‌های علمیه تهدیدی جدی است

حجت الاسلام مهرآرا با اشاره به چالش‌های تهدید کننده فضای حوزه ابراز داشت: اگر حوزه درست رفتار نکند می‌تواند به عامل نفوذی تبدیل شود و از تراز مدنظر عقب بماند، چنانچه در طول تاریخ ما شاهد وجود روحانی‌های فتنه انگیز و عمامه سرهای انگلیسی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: نداشتن بصیرت در طلاب آسیب و تهدید به شمار می‌آید و این موضوع می‌تواند به  جامعه روحانیت، دین و اعتقادات ضربه بزند‌، در گذشته  مردم به لباس روحانیت اعتقاد بالایی داشتند اما اکنون به دلیل رفتار برخی، نه تنها این اعتقاد وجود ندارد بلکه در مواردی شاهد توهین نیز هستیم.

مدیر مدرسه علمیه سردارین تاکید کرد: درواقع عملکرد نامناسب در حوزه باعث می‌شود مردم جامعه این موارد محدود را به تمام این قشر تطبیق دهند و از این رو فعالیت‌های روحانی انقلابی و دلسوز نیز مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: طلاب برای نقش آفرینی باید در ابتدا از نظر علمی، اخلاقی و سیاسی مسلح شوند و مسائل روز سیاسی و بصیرتی را نیز بیاموزند و با این ابزارها می‌توانند در جامعه فعالیت مؤثر داشته باشند./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
تغییر آرمان مردم و خواص از نتایج تحریف حقایق است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کسی که حوزه می‌ره حقیقتا روی پیشانی اون شخص ننوشتن بهشتی انسان خودشه که خودشو بهشتی میکنی زیرا که شمر بن ذی الجوشن لعنته الله علیه از ما بیشتر نماز میخوند عبادت میکرد و غیره وذلک ولی سر امام حسین علیه السلام رو بر روی نیزه کرد پس به عبادت نیست به اخلاقه
اخلاق اخلاق اخلاق .
0
0