۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۶۵۹۷۳۲
نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

غدیر عامل وحدت مسلمانان است/ ضرورت تقویت نگاه علمی به مسأله غدیر

غدیر عامل وحدت مسلمانان است/ ضرورت تقویت نگاه علمی به مسأله غدیر
حجت الاسلام والمسلمین لائینی،بر ضرورت تقویت نگاه علمی به مسأله غدیر در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید تولیدات و تألیفات علمی در این خصوص تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه بنیاد بین المللی غدیر استان که در با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد با اشاره به اهمیت بعد محتوا و پیام غدیر گفت: این محتوا و پیام آن گونه حائز اهمیت است که خداوند متعال این رسالت مهم را به عنوان مکمل دین و متمم نعمت بر عهده پیامبر گرامی اسلام قرار داده و عدم ابلاغ آن موجب از بین رفتن زحمات بیست و سه ساله نبی مکرم اسلام عنوان شده است.

وی، غدیر را یک سند مهم تاریخی دانست و با بیان این که حفظ این سند بسیار مهم است، افزود: قومی که اسناد بنیادی و کلیدی نتواند حفظ کند از بلوغ و رشد لازم کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران، واقعه و جریان غدیر با صد هزار شاهد عینی را سندی روشن در تاریخ اسلام معرفی کرد و گفت: غدیر سند حقانیت امامت است و حفظ آن از اهمیت بسیار بالا و سرنوشت سازی برخوردار است و نمی توان به راحتی از آن گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به سومین دلیل اهمیت غدیر اشاره کرد و با بیان این که مبنا، اساس و ریشه سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی به غدیر باز می گردد، ادامه داد: اعتقاد به امامت و ولایت بر اساس آن چیزی است که در غدیر مطرح شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی امر مطاع و ضروری است، خاطرنشان کرد: همه زیرساخت های نظام اسلامی به غدیر باز می گردد و اطاعت از ولایت و رهبری در نظام اسلامی ریشه در غدیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که غدیر عامل وحدت مسلمانان است نه تفرقه میان آنها، ادامه داد: بسیاری از مذاهب امام علی(ع) و اهل البیت(ع) را دوست دارند و مسأله غدیر را نیز می پذیرند بلکه تنها تفاسیر آنها از این مسأله متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت نگاه علمی به مسأله غدیر در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: باید تولیدات و تألیفات علمی در این خصوص تقویت شود.

وی با تأکید بر این که نسل جوان جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی و درک عمیق از مسأله غدیر هستند، ادامه داد: این مسأله مهم باید به طور جدی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که مباحث انقلابی را باید مردمی اداره کنیم، افزود: اگر برنامه های نظیر غدیر مردمی اداره و برگزار شود به طور حتم ماندگار تر خواهد بود./950/پ210/ق

ارسال نظرات