۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۵۹۷۴۶
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

جایگاه چهارم هرمزگان در فقر شایسته نیست

جایگاه چهارم هرمزگان در فقر شایسته نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: جایگاه چهارم هرمزگان در فقر در کشور در میان همه استان‌های کشور با وجود انبوهی از ظرفیت‌های خدادادی و منابع سرشار شایسته نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان و مدیر عامل بنیاد علوی با تقدیر از نقش بنیاد مستضعفان در محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف هرمزگان و تنوع فعالیت‌های این بنیاد، اظهار کرد: زحمت‌های رییس بنیاد مستضعفان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و حمایت‌های وی از طرح‌های مطرح در هرمزگان نشانه علاقمندی ایشان به این خطه و نگاه خاص به هرمزگان است.

وی با بیان این که جایگاه چهارم هرمزگان در فقر در کشور در میان همه استان‌های کشور با وجود انبوهی از ظرفیت‌های خدادادی و منابع سرشار شایسته نیست، اضافه کرد: در زمینه اشتغال به کارهای هرچه بزرگ‌تر و ویژه‌تری نیاز داریم تا دغدغه مردم محروم مناطق مختلف استان نیز برطرف شود.

امام جمعه بندرعباس تمرکز بنیاد بر دو منطقه کوهشاه احمدی و بشاگرد را برای کمک به محرومیت‌‌زدایی مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مشکلات آموزشی و فرهنگی فراوانی در منطقه کوهشاه احمدی وجود دارد که با همت بلند بنیاد مستضعفان که مردم آن را از نهادهای وابسته به رهبری می‌دانند، رفع خواهد شد و مردم امید دوچندانی به نظام و انقلاب خواهند یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده همچنین از اقدامات صورت گرفته در جزیره هرمز بدنبال تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته نیز قدردانی و خواستار افزایش این فعالیت‌ها تا رفع کامل مشکلات این جزیره پر شهید شد.

بنیاد مستضعفان پای کار توسعه هرمزگان

محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان و مدیر عامل بنیاد علوی نیز در این دیدار گفت: توانمندسازی محرومان و اجرای الگوی توانمندسازی جامعه و منطقه و شناسایی مناطقی همچون جزیره لارک و بخش احمدی حاجی آباد هرمزگان و حوزه‌هایی از بشاگرد از جمله اقدامات اخیر در استان هرمزگان بوده است.

وی از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای جزیره لارک و ۲۰ میلیارد برای بخش احمدی در قالب پروژه‌های مختلف عمرانی و زیربنایی خبر داد و گفت: با توجه به محرومیت این منطقه و نیاز به اعتبارات هرچه بیشتر در جهت محرومیت‌زدایی، 11 میلیارد تومان به اعتبار جزیره لارک و 33 میلیارد تومان به اعتبار بخش احمدی افزوده شد.

معاون بنیاد مستضعفان با بیان این که 25 میلیارد تومان برای بهبود وضعیت راه بخش احمدی شهرستان حاجی ‌آباد در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: 10 میلیارد تومان امسال و 15 میلیارد تومان نیز در سال آینده برای بهبود راه بخش احمدی هزینه خواهد شد.

منصوری همچنین در بیان خبری خوش برای هرمزگان، از اختصاص 30 میلیارد تومان تسهیلات با سود صفر درصد برای مردم مناطق محروم این استان با دستور آقای فتاح رییس بنیاد مستضعفان کل کشور خبر داد و اظهار داشت: این تسهیلات برای مردمان خوب مناطق محروم هرمزگان در نظر گرفته شده است./851/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
استفاده از ظرفیت های بومی برای رفع مشکل بیکاری ضروری است.
0
0