۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۵۹۷۵۷
قالیباف:

قانون مالیات بر خانه‌های خالی مانع احتکار مسکن می‌شود

قانون مالیات بر خانه‌های خالی مانع احتکار مسکن می‌شود
رییس مجلس با بیان اینکه در قانون مالیات برخانه‌های خالی به دنبال این هستیم مسکن «احتکار» نشود، گفت: قصد داریم خانه‌ای که از سرمایه کشور ساخته شده در سفته بازی قرار نگیرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: ما در این قانون (مالیات بر خانه‌های خالی) به دنبال این هستیم که مسکن احتکار نشود، نه این که اگر کسی 5 مسکن دارد ما برویم از آن مالیات بگیریم.

وی افزود:این قانون قصدش گرفتن مالیات نیست؛ چراکه ما در باره مالیات در قوانین دیگر دارای قانون هستیم و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری می‌کنیم و حتماً قوانین دیگر CGT و PIT بحث‌هایی است ک در دستورکار آینده مجلس قرار دارد.

قالیباف تاکید کرد: ما قصد داریم خانه‌ای که از پول افراد ساخته و از سرمایه کشور ساخته شده در سفته بازی قرار نگیرد و با تورم دنبال درآمدهای دیگری نباشد بلکه عرضه شده و استفاده شود.

رییس مجلس اظهار داشت: ما می‌خواهیم افرادی که 10 خانه دارند خانه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خالی نگه ندارند و عرضه کنند. این که چرا آن شخص 10 خانه خالی دارد بحث دیگری است و باید جای دیگری آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کرد.

کمیسیون‌های مجلس از یکشنبه برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت را بررسی کنند

وی همچنین بعد از اعلام وصول گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت اظهار داشت: بر اساس ماده 202 قانون آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون صنایع و دیگر کمیسیون‌های مرتبط بررسی سوابق و برنامه‌های گزینه پیشنهاد‌ی وزارت صمت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روز یکشنبه در دستور قرار دهند.

قالیباف افزود: کمیسیون‌های تخصصی دیگر مجلس هم اگر امکان بررسی و اظهارنظر دارند باید کارهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هماهنگ کنند تا بتوانیم روز چهارشنبه در جلسه علنی گزینه پیشنهاد‌ی دولت برای تصدی وزارت صمت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رأی نمایندگان بگذاریم./841/د102/ق

ارسال نظرات