۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۵۹۷۸۱
کوشکی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

BBC فارسی؛ توپخانه دشمن در عملیات جنگ روانی

BBC فارسی؛ توپخانه دشمن در عملیات جنگ روانی
تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد که نباید BBC فارسی، ایران اینترنشنال و من و تو را رسانه بدانیم، زیرا توپخانه دشمن هستند که هدفی جز تخریب و تضعیف روحیه مردم ندارند.

محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به انعکاس اخبار غیر موثق در BBC راجع به کرونا در ایران گفت: مخاطبان BBC عمدتاً در ایران و افغانستان هستند و این شبکه غیر از این دو کشور در جای دیگری مخاطب ندارد.

وی با بیان اینکه هدف رسانه های غربی و عربی ایجاد جنگ روانی علیه شهروندان ایران و بخشی از شهروندان افغانستان است، اظهار داشت: رسانه هایی همچون BBC خبررسانی نمی کنند، بلکه تنها به دنبال ایجاد جنگ روانی هستند.

رسانه های غربی و سعودی ابزارهای جنگ روانی دشمنان هستند

کوشکی با تأکید بر اینکه رسانه های غربی و سعودی همچون BBC و ایران اینترنشنال ابزارهای جنگ روانی دشمنان هستند، ابراز کرد: BBC تحت نظر شورایی مرکب از وزارت امور خارجه، سازمان جاسوسی، وزارت دفاع و نخست وزیر انگلیس اداره می شود، از این رو باید آن را یک ابزار کاملاً جنگی دانست.

استاد دانشگاه تهران هدف رسانه های غربی و سعودی را تضعیف روحیه ملت ایران و تخریب ثبات سیاسی کشور دانست و اضافه کرد: رسانه هایی همچون BBC همانند توپخانه عمل می کنند، از این رو باید دانست هنگامی که یک رسانه به توپخانه دشمن تبدیل می شود، قواعد علم ارتباطات و خبررسانی صادقانه را رعایت نمی‎کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه های غربی و سعودی ثبات و امید مخاطبان ایرانی و افغانستانی را نسبت به حاکمیت اسلامی و آینده کشورشان تخریب می کنند، عنوان کرد: دشمنان با استفاده از ابزارهای رسانه ای خود سعی می کند تا فضا را به گونه ای جلوه دهند که ایرانیان احساس یأس مطلق و رسیدن به بن بست داشته باشند.

کوشکی با بیان اینکه رسانه های غربی و سعودی با سیاهنمایی، آینده کشور را غبارآلود جلوه می دهند، گفت: دشمنان در راستای اهداف پلیدی که دارند هر موضوعی که دستاویزشان باشد را مستمسک قرار داده و به سیاهنمایی می پردازند؛ حال فرقی ندارد که این موضوع کرونا یا مسأله مجازات چند سارق مسلح باشد.

تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: در جنگ روانی مسائلی همچون راست و دروغ بودن و یا موثق و غیر موثق بودن اخبار مطرح نیست، زیرا دشمن هر مسأله ای را که با آن بتواند ذهن مخاطبان را تخریب، نا امید و بی ثبات کند مورد استفاده قرار می دهد.

«BBC فارسی»، «ایران اینترنشنال» و «من و تو» توپخانه دشمن در جنگ روانی هستند

وی با تأکید بر اینکه نباید BBC فارسی، ایران اینترنشنال و من و تو را رسانه بدانیم، زیرا توپخانه دشمن هستند که هدفی جز تخریب و تضعیف روحیه مردم ندارند، خطاب به رسانه های انقلابی گفت: بدترین و فاجعه بارترین کار، رفتن در لاک دفاعی است که متأسفانه در صدا و سیما و برخی رسانه های داخلی شاهد آن هستیم.

کوشکی با اشاره به اینکه در جنگ روانی، دفاع معنا ندارد، تأکید کرد: امروز دشمن به شدت در حال شبهه افکنی بوده و متأسفانه گاهی صدا و سیما و برخی رسانه های خودی در مقامی عاجزانه در مقام دفاع برمی آیند، در حالی که در جنگ روانی باید با تهاجم متقابل عرصه را کنترل کنیم./841/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
بلی توپخانه اند بسیار لرزان __ کنند شلیک بر دل های هرزان __همان پر مدعایانی که پستند __کمر در خدمت شیطان ببستند __ولی هر گز نبردند سود از این کار ___ولو بودن همواره به او یار
1
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۷
لطفاََ کلمه ی بودند را که سهواََ «بودن »نوشته ام اصلاح بفرمائید . بسیار سپاسگزارم.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
بی بی سی فارسی در رعاین عینیت اخبار ضعیف عمل می کند.
0
0