۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۵۹۸۳۳
امام جمعه گلپایگان:

عرصه تبلیغ نیازمند وحدت رویه است/ دستگاه‌های تبلیغی ادغام شوند

عرصه تبلیغ نیازمند وحدت رویه است/ دستگاه‌های تبلیغی ادغام شوند
حجت الاسلام کرامتی موازی کاری و نبود سیاست گذاری را از مشکلات عرصه تبلیغ دانست و گفت: ادغام دستگاه‌های تبلیغی سبب وحدت رویه در این عرصه می‌شود.

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت هم افزایی و انسجام در عرصه تبلیغ، گفت: وجود وحدت رویه در امر تبلیغ و سیاست گذاری واحد می تواند بسیاری از گره های فروبسته در امر تبلیغ را باز کند.

امام جمعه گلپایگان در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه تبلیغ دینی وجود دستگاه های مختلف با اهداف مشترک است، اظهار کرد: لزوم وحدت رویه و سیاست گذاری واحد در حوزه تبلیغ دینی امری بسیار لازم و ضروری است و نیاز است در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف به وسیله مراکزی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، بیوت مراجع، دفتر تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای دینی عنوان کرد: گاهی این نوع کار کردن باعث هدر رفت هزینه ها و حتی خنثی سازی امر تبلیغ و گاها باعث تداخل ها و موازی کاری‌هایی در امر تبلیغ می شود.

حجت الاسلام کرامتی یکی از مشکلات حوزه فرهنگ را وجود نهادهای فرهنگی با اهداف مشابه دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از این موازی کاری‌ها و برای اینکه انسجام و مدیریت یکپارچه در امور فرهنگی به وجود آید، لازم است بعضی از این نهادها با هم ادغام شوند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به مشخص بودن برنامه ها در نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: ادغام سازی نهادهای دینی و تبلیغی می تواند سبب افزایش قدرت و صرفه جویی در منابع و همچنین  بهره مندی از امکانات بیشتر و در نهایت برنامه ریزی با مدیریت واحد شود، جلوگیری از برخی موازی کاری های این چنینی باعث می شود بسیاری از مشکلات در امر تبلیغ حل شود.

امام جمعه گلپایگان بر مورد سنجش قرار گرفتن توانایی های افراد مبلغ تاکید کرد و گفت: افرادی که به عنوان مبلغ دینی انتخاب می‌شوند باید با برنامه ریزی مشخص برای ورود به حل مسائل و مشکلات فرهنگی که اکنون در جامعه است و با توجه به نیازهای جامعه به عرصه تبلیغ و مسائل تبلیغی اقدام کنند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
منظورشون از ادغام سازی نهادهای دینی و تبلیغی کدوم مراکز و نهادهاست؟
0
0