۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۸۴۲
مدیر حوزه علمیه کردستان:

اعتلای نظام و انقلاب از مهمترین وظایف خبرنگاران است

اعتلای نظام و انقلاب از مهمترین وظایف خبرنگاران است
مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: حفظ حرمت و جایگاه قلم و استفاده آن در راه اعتلای نظام و انقلاب یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه در عصر کنونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفدهم مردادماه؛ روز خبرنگار با جمعی از اصحاب رسانه شهر سنندج دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در این دیدار اظهار داشت: وظیفه انبیای الهی ابلاغ دین خدا و آگاهی بخشی به جامعه انسانی بوده است و شما نیز وظیفه ای اینچنینی برعهده دارید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خبرنگاری حرفه ای مقدس و البته مسؤولیت آور است، تاکید کرد: قلمی که در دستان شما است، به نوعی امانتی گرانبها می باشد، از این رو در صیانت و حفظ شأن آن همواره باید کوشا باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر افزود: حرمت قلم تا جایی است که خداوند متعال در قرآن کریم بدان سوگند خورده است، لذا باید همواره قلمی را که در دستتان دارید را با ارزش و گرامی بدارید و از آن برای اصلاح امور استفاده کنید.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: عصر کنونی عصر تقابل رسانه ای کشورها، نظام ها و باورهای اجتماعی است. امروز این قلم و رسانه است که به جای یک سرباز و نظامی ایفای نقش می کند، از این رو قلم های شما به مانند اسلحه و شما همانند سربازان میدان نبرد هستید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: بنابراین حفظ حرمت و جایگاه قلم و استفاده آن در راه اعتلای نظام و انقلاب یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه در عصر کنونی است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با انتقاد از کم توجهی برخی از مسؤولان و متولیان فرهنگ در دولت به قشر خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگار چشم بینا و گوش شنوای جامعه است، بنابراین اگر این قشر از امنیت شغلی و مالی برخوردار نباشد، هرگز نمی تواند در انجام رسالت واقعی و حرفه ای خویش کارنامه موفقی داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر برخی از مدیران و مسؤولان دولتی در مقابل انتقاد رسانه ها حالتی تهاجمی می گیرند که این امر به هیچ وجه به صلاح جامعه و کشور نیست و می تواند زمینه توسعه و رفع نقاط ضعف را عملا از بین ببرد./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
خبرنگاران رسا روزتان مبارک
0
0