۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۵۹۹۰۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تأکید کرد؛

تبیین فرهنگ وقف با نیت غدیر در بین خیران

تبیین فرهنگ وقف با نیت غدیر در بین خیران
حجت‌الاسلام بخشی پور با تأکید بر تبیین فرهنگ وقف با نیت غدیر در بین خیران، گفت: باید با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی فرهنگ وقف با نیت غدیر را در جامعه نهادینه کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در نشست برنامه‌ریزی اعیاد غدیر، با تبریک عید غدیر، عید ولایت و امامت، اظهار داشت: آحاد جامعه می‌توانند با وقف به نیت غدیر در ترویج فرهنگ غدیر سهیم شوند.

وی افزود: بر همه ما واجب است تا برای ترویج فرهنگ غدیر به‌عنوان فرهنگ برتری ارزش‌ها و پیروی و تبعیت از فضیلت‌های الهی و معنوی تلاش کنیم و در این راه شاید وقف یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور باشد.

حجت‌الاسلام بخشی پور اضافه کرد: غدیر یک تکلیف و مسؤولیت الهی است که خداوند متعال به حضرت محمد (ص) دستور داده است و این ایام فرصت مناسبی برای تبیین مسئله ولایت در جامعه است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی برای غدیر موقوفاتی داشته باشیم تا با استفاده از این موقوفات فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام بخشی پور تصریح کرد: هرساله از محل موقوفاتی که توسط واقفان به نیت عید قربان و غدیر وقف‌شده برنامه‌هایی ازجمله قربانی کردن و اطعام روز عید غدیر، صدقه به نیازمندان و برگزاری مراسم‌های جشن و شادمانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 136 موقوفه با نیت غدیر در استان خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در استان خراسان جنوبی بیشترین موقوفات با نیت عید غدیر مربوط به شهرستان فردوس با 84 موقوفه است.

حجت‌الاسلام بخشی پور افزود: در دیگر شهرستان‌های استان خراسان جنوبی در شهرستان طبس 26 موقوفه، بشرویه 4 موقوفه، بیرجند 10 موقوفه، قاین، سرایان، خضری و خوسف هم هرکدام سه موقوفه با نیت غدیر به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ وقف با نیت غدیر در بین خیران به‌خوبی تبیین شود؛ چراکه اکثر نیات ثبت‌شده در استان مذهبی و ویژه روضه‌خوانی و عزاداری است و وقف برای غدیر نتوانسته در بین خیرین نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با قدردانی از واقفان خیراندیش استان، اظهار داشت: وقف با هر نیتی سنتی حسنه و میمون است و علاقه‌مندان به فریضه وقف می‌توانند در صورت تمایل با نیت فرهنگ‌‌سازی و ترویج فرهنگ علوی و غدیر به انجام وقف فردی یا جمعی بپردازند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات