۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۵۹۹۱۸

آیین‌نامه «جایزه جهانی سردار سلیمانی» ابلاغ شد

آیین‌نامه «جایزه جهانی سردار سلیمانی» ابلاغ شد
آیین‌نامه «جایزه جهانی سردار سلیمانی» مصوب جلسه ۸۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سوی رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، این جایزه، در راستای ترویج و حفظ ارزش‌های والای انسانی و اسلامی در زمینه مفاهیم مبارزه، ایثار و مقاومت در برابر جبهه استکبار جهانی و به‌منظور تکریم و پاسداشت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌های حق علیه باطل طی سال‌های متمادی، تدوین و تصویب شده است.

جایزه جهانی سردار سلیمانی در دو سطح و متناسب با گستره و محدوده جغرافیایی و میزان اثرگذاری ایثار، با عناوین «جایزه عالی سردار سلیمانی» و «جایزه سردار سلیمانی» اعطاء خواهد شد که دوره زمانی آن به‌صورت دوسالانه و در هر دوره به یک نفر در هر زمینه است.
 
همچنین جایزه در یک زمینه اصلی «مبارزه و مقاومت» و 6 زمینه فرعی «مردم و اجتماع»، «فرهنگ و هنر»، «سیاست»، «آموزش و پژوهش»، «رسانه» و «ورزش» به نامزدهای حائز شرایط بنا به تشخیص کمیته‌های تخصصی، اهدا می شود.
جایزه عالی سردار سلیمانی» و «جایزه سردار سلیمانی» شامل تندیس، لوح تقدیر و هدیه ویژه در هر دوره توسط شورای سیاست‌گذاری تعیین و اعلام می‌شود و به فرد انتخاب شده اعطا خواهد شد که شورای سیاست‌گذاری می‌بایست بار مالی مترتب بر اجرای این آیین‌نامه را از طریق مشارکت خیرین و واقفین و نیز حمایت نهادهای فرهنگی ایرانی و بین‌المللی تأمین کند./د102/ف
 
منبع: مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی
ارسال نظرات