۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۵۹۹۲۵
با حضور زاکانی؛

نمایشگاه آثار "کارگاه کتابت غدیر" افتتاح شد

نمایشگاه آثار
مراسم اکران و افتتاحیه نمایشگاه آثار کارگاه کتابت غدیر و مجموعه آثار اساتید خوشنویس استان قم با حضور علیرضا زاکانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اکران و افتتاحیه نمایشگاه آثار کارگاه کتابت غدیر و مجموعه آثار اساتید خوشنویس استان قم عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های فرهنگی استان در نگارخانه شهید آوینی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، زاکانی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم در روح و جان مخاطبان تأثیرگذاری دارد، ابراز کرد: آثار کارگاه کتابت غدیر بسیار خوب به تبیین مفاهیم روز غدیر می پردازد و ناظر به زندگانی نورانی امیرمؤمنان(ع) نکات مهمی را یادآور می شود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون فرهنگی باید در جهت رونق و توسعه هنر در ابعاد مختلف و بهره گیری و کیفیت بخشی به آن گام بردارد که بخشی از این مهم با حمایت از هنرمندان و بخش دیگر آن با ایجاد تسهیلات و شرایط برای علاقمندان به این عرصه محقق می شود.

همچنین ابوالقاسم مقیمی مسؤول کارگاه کتابت غدیر نیز در حاشیه مراسم افتتاح این کارگاه خط را یکی از هنرهای فاخر اصیل ایرانی اسلامی معرفی کرد و گفت: استفاده از خط برای انتقال پیام‌های فرهنگی و استفاده از هنرهای بومی استان قم در دستور کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری کارگاه کتابت غدیر آشنایی مردم با پیام های غدیر است، افزود: برای دستیابی به این هدف کارگاه خوشنویسی دهه ولایت و غدیر پیش از فرا رسیدن دهه ولایت در فرهنگسرای خانواده برگزار شد و اساتید خوشنویسی استان 60 اثر فاخر را تولید کردند که از این آثار در مجموعه تبلیغات شهری استان قم هم استفاده شد و در این کارگاه نیز آنها را اکران کردیم.

همچنین سید موسی حسینی کاشانی در این مراسم بر ضرورت حمایت مسؤولان از هنرمندان استان قم تأکید و بیان کرد: در کارگاه کتابت غدیر 5 تن از اساتید خوشنویسی در مدت 4 ساعت به صورت زنده پیرامون موضوعات عید سعید غدیر اقدام به کتابت و خوشنویسی کردند که این به نوبه خود برای مخاطبان جذابیت دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از شناخته شدن استان قم به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران(فهما) خبر داد و  تأکید کرد که این موضوع آورده های بسیار خوبی برای مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم خواهد داشت.

گفتنی است، این نمایشگاه به مدت 10 روز میزبان علاقمندان به آثار خوشنویسی و غدیر از ساعت 8 الی 12 صبح است./841/پ210/ق

ارسال نظرات