۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۵۹۹۳۲
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

خبرنگار مطالبه گر، مفاسد اعتقادی و اقتصادی را از جامعه می‌زداید

خبرنگار مطالبه گر، مفاسد اعتقادی و اقتصادی را از جامعه می‌زداید
حجت الاسلام قاسمی گفت: اصحاب رسانه از عناصر اثرگذار در فرهنگ جامعه هستند که به عنوان یک عنصر مطالبه گر، مفاسد اعتقادی و اقتصادی را از جامعه می زدایند.
حجت الاسلام علیرضا قاسمی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه خبرنگار در جامعه به منزله چشم است، عنوان داشت: اگر اصحاب رسانه به وظایف ذاتی خود عمل و واقعیت‌های جامعه را منعکس کنند به دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها و مسؤولان کمک خواهند کرد تا به وظایف شان عمل بکنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه انعکاس وارونه مشکلات و اقدامات مثبت صورت گرفته مانع از هرگونه اقدام اساسی برای اصلاح است، خاطرنشان کرد: خبرنگاران اگر در مسیر تهذیب و خودسازی گام برندارند، آسیب‌های موجود در جامعه سبب می‌شود تا از نقش اصلی و وظیفه ذاتی فاصله بگیرند.

این مقام مسؤول بیان داشت: اگر خبرنگاری به آسیب‌های اخلاقی و دنیا طلبی گرفتار و مورد تطمیع قرار بگیرد به انعکاس اخبار و گزارش‌هایی خواهد پرداخت که مطابق میل سفارش دهندگان خواهد بود، متأسفانه شاهد هستیم که برخی خبرنگاران آنگونه که خواسته می‌شود به انعکاس خبر می‌پردازند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه اخبار آنگونه که هست باید منعکس شوند، تصریح کرد: نباید از خبرنگار غافل شد و آن را صرفا ماشینی برای انتقال اخبار بدانیم بلکه باید به معضلات و مشکلات شان رسیدگی شود؛ چرا که خبرنگاران از خواص و نخبگان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه اخلاق خبرنگاری باید ارتقا یابد، گفت: اصحاب رسانه از عناصر اثرگذار در فرهنگ جامعه هستند؛ تدابیری اندیشیده شود تا خبرنگار به عنوان یک عنصر مطالبه گر، مفاسد اعتقادی و اقتصادی را از جامعه بزدایند./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات