۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۵۹۹۳۶
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان مطرح کرد؛

لزوم تشکیل شورای هم اندیشی رسانه در کاشان

لزوم تشکیل شورای هم اندیشی رسانه در کاشان
نمکی به لزوم تشکیل شورای هم اندیشی رسانه با حضور رسانه‌های دارای مجوز در کاشان تأکید کرد و گفت: بررسی و رفع مشکلات خبرنگاران در این شورا راهگشا خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی امروز در دیدار با تعدادی از خبرنگاران رسانه‌ها در کاشان به مناسبت روز خبرنگار با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، یکی از دلایل عدم تشکل صنفی خبرنگاران در کاشان را محدودیت‌های قانونی برای شهرستان‌ها دانست.

وی به لزوم تشکیل شورای هم اندیشی رسانه با حضور رسانه‌های دارای مجوز در کاشان تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسات ماهیانه شورای هم اندیشی رسانه با حضور رسانه‌های شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یا فرمانداری ویژه کاشان برای بررسی مشکلات سد راه خبرنگاران این شهرستان راهگشا خواهد بود.

نمکی یکی از مشکلات پیش روی خبرنگاران در کاشان را عدم انتقاد پذیری برخی از دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: خبرنگاران پیشگامان و پیش قرآولان تغییر افکار عمومی هستند و اگر موضوعی را رسانه‌ای می‌کنند برای نشان دادن واقعیت‌ها و برطرف شدن مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه انتقاد خبرنگاران کاشان از برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی منجر شکایت از خبرنگاران شهرستان می‌شود، اظهارداشت: عدم وجود دادگاه مطبوعات در کاشان مشکلات زیادی را پیش روی خبرنگاران گذاشته است که فرماندار کاشان درخواست می شود نسبت به تشکیل دادگاه رسانه در کاشان اقدام نماید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: قبل از اینکه دستگاه و نهادی از خبرنگاری در کاشان شکایت کند این شکایت سوی فرمانداری و یا شورای حل اختلاف رفع رجوع شود تا شأنیت خبرنگاران حفظ شود./۱۳۰۷/پ210/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات