۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۵۹۹۶۰
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان:

اطلاع رسانی صحیح پایه اصلاح نواقص و تقویت توانمندی‌ها در جامعه است

اطلاع رسانی صحیح پایه اصلاح نواقص و تقویت توانمندی‌ها در جامعه است
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: اصلاح نواقص، رفع کاستی‌ها و تقویت توانمندی‌ها با اطلاع رسانی صحیح خبرنگاران، نقد و حمایت به جا و به موقع آنان حاصل می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز و پاسداشت تلاش‌های خستگی ناپذیر خبرنگاران و اصحاب رسانه؛ خبرنگاران را قشری تأثیرگذار و تحول آفرین خواند و اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت که امانت داری و جامعیت در انتقال اخبار مهمترین ویژگی یک خبرنگار متعهد و متخصص در عرصه اطلاع رسانی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان با بیان اینکه یک خبرنگار اخلاق مدار و در تراز انقلاب و جامعه اسلامی ویژگی‌های خاص فردی و اجتماعی دارد، به تشریح این خصوصیات پرداخت و افزود: خبرنگاران باید اطلاع رسانی صحیح در تمامی شرایط، وقایع و حوادث را اصل بدون تغییر رسالت خود بدانند تا با نشر اطلاعات نادرست جامعه در ابعاد مختلف آسیب نبیند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه خبرنگاران همواره باید به دنبال پیرایش جامعه، اصلاح نواقص، رفع کاستی‌ها و تقویت توانمندی‌ها با اطلاع رسانی، نقد و حمایت به جا و به موقع باشند، خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که صداقت، امانتداری، تعهد و انقلابی بودن خبرنگاران، نکاتی است که رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها به ضرورت آن اشاره کرده اند؛ تهیه و نشر اخبار با غرض و نیات شخصی مشکلی را در جامعه حل نمی‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دامغان فداکاری در خدمت به مردم و کاهش مشکلات جامعه و روشنگری و جهت دهی صحیح به خدمات مسؤولان را از دیگر ویژگی‌های خبرنگار متعهد برشمرد و تصریح کرد: در بسیاری از بخش‌ها خبرنگاران می‌توانند سبب اطلاع مسؤولان و تسریع در رفع مشکلات مردم باشند یا با تذکر و نقد منصفانه خدمات را به مسیر درست هدایت کنند؛ خبرنگار باید ویراستار خوبی باشد یعنی آنچه جامعه نیاز دارد را به درستی انعکاس دهد.

حجت الاسلام المسلمین حسینیان داشتن استاندارد‌های حرفه ای، مهارت‌های لازم و خلاق بودن را دیگر ویژگی لازم برای یک خبرنگار تأثیرگذار و موفق دانست و اظهارداشت: خبرنگاری که خلاق نیست تنها انعکاس دهنده است، اما خلاقیت در انعکاس اتفاقات، وقایع، دستاورد‌ها و مشکلات، حرکت مسؤولان، مردم و جامعه را جهت می‌دهد. /۹۷۷/ت302/ق
جواد رمضانیان
ارسال نظرات