۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۹۶۷
امام جمعه کانبرا استرالیا خواستار شد؛

مسلمانان در آینه غدیر متحد شوند

مسلمانان در آینه غدیر متحد شوند
امام جمعه کانبرا استرالیا در خطبه جمعه این هفته پیشاپیش عید سعید غدیر را به مسلمانان تبریک گفت و مسلمانان را در آئینه غدیر به اتحاد دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه کانبرا استرالیا در خطبه جمعه این هفته، عید سعید بزرگ «عید غدیر» را به مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت و بیان داشت: اسلام با اعلان ولایت در غدیر تکمیل شد.

وی با بیان این که اعلان ولایت در روز غدیر توسط پیامبر اسلام(ص)، پیام های زیادی برای مسلمانان داشت و افزود: روز غدیر، روز شناخت حق و باطل است، مومن و منافق در روز غدیر شناخته می شوند.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به این که با اعلان ولایت امیرالمومنین در روز غدیر دین الهی دین اسلام و تلاش های چندین ساله رسول اسلام(ص) بثمر نشست، تاکید کرد: باید برای احیای پیام های غدیر در بین ملت ها جهان تلاش کنیم و اتحاد اسلامی یکی از پیام های روشن غدیر است که مسلمانان می توانند در آینه غدیر متحد و منسجم شوند.

وی در ادامه خطبه جمعه خود به حادثه تلخ بیروت پایتخت لبنان که صدهای کشته و زخمی را بر جای گذاشته، اشاره کرد و گفت: نوکران و عوامل استعمار در عراق، سوریه، یمن، بحرین، فلسطین، کشمیر و لبنان به قتل عام و ریختن خون بی گناهان مشغول اند و امریکا و اسرائیل پشتوانه همه آنان اند.

این روحانی استرالیایی به سکوت سازمان ملل در قبال حادثه بیروت به شدت انتقاد کرد و از کشورهای اسلامی به ویژه از سازمان های بین المللی حقوق بشر خواست که به مردم آسیب دیده لبنان کمک کنند.

عضو مجمع علمای شیعه استرالیا با بیان این که اوضاع بحرانی در سرزمین اسلامی و منطقه خاورمیانه، مقتضی اتحاد اسلامی بیش از هر زمان است، تاکید کرد: قدرت های استکباری با تقسیم ملت های مسلمان و با تشویق گروه های تکفیری به علمیات تروریستی به ریختن خون بی گناهان مشغول اند.

وی درآخر افزود: شکی نیست که اسرائیل در حادثه تلخ بیروت دست دارد و به زودی گروه های مقامت پاسخ سختی به آنها خواهند داد.

ارسال نظرات