۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۶۵۹۹۸۵
استاد حوزه علمیه:

غدیر، تفکر و سند هویت شیعه است

غدیر، تفکر و سند هویت شیعه است
استاد حوزه علمیه اهواز گفت: غدیر یک تفکر و سند هویت شیعه و محلی برای اعلان نقشه راه بشریت در راستای رسیدن به سعادت و کمال مطلوب هستی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز، جمعه شب در ادامه سلسله جلسات مباحث یار با بیان اینکه طبق آیه ابلاغ، خداوند متعال پیامبری حضرت ختمی مرتبت را منوط به ابلاغ ولایت و خلافت مولای متقیان کرد، عنوان داشت: مأموریت حضرت ختمی مرتبت در این باره بسیار سخت بود که به سرانجام رسید و کفار از ضربه زدن به دین ناامید شدند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه طبق آیه‌های نازله در حجة الوداع خطر ذکر شده از درون مسلمانان است، خاطرنشان کرد: اسلام زمانی کامل شد که نبوت با امامت همراه گردید و امامت ادامه دهنده خط نبوت و وصایت ادامه دهنده راه رسالت شد.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ذی الحجه ماه ولایت نام دارد، اظهارداشت: روز‌های پیش و پس از غدیر را باید گرامی بداریم تا با حقیقت غدیر بیشتر آشنا شویم؛ چرا که بنا به گفته امام صادق (ع) اگر مردم حقیقت غدیر را درک کنند، فرشتگان روزی ده بار با آن‌ها مصافحه خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی ادامه داد: غدیر یک تفکر و سند هویت شیعه و محلی برای اعلان نقشه راه بشریت در راستای رسیدن به سعادت و کمال مطلوب هستی است.

وی با بیان اینکه اعلان ولایت و خلافت علی(ع) نه نخستین اعلام بلکه آخرین اعلام از سوی رسول خدا (ص) بود، اضافه کرد: قرار بر اعلام در منا بود، اما جریان نفاق با توطئه چینی نگذاشتند پیامبر اعلام ولایت مولا کند، زمانی که سوره انذار نازل شد از همان اوان خلافت علی از سوی رسول اکرم اطلاع داده شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه اعلام ولایت همزمان با اعلام نبوت رسول الله بود، اظهارداشت: حدیث روز انذار در منابع مهم تاریخی، حدیثی و تفسیری اهل سنت ذکر شده است، رسول خدا (ص) پس از اعلام خلافت مولا، روز غدیر را برترین عید مسلمانان معرفی کرد.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) گفت: محتوای غدیر، توصیه به وصایت و ولایت مداری امیرالمؤمنین است، غدیر همانا عید سیاست و ولایت و دخالت مردم در امر حکومت و اعلام تشکیل حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تأکید کرد: امام راحل زنده نگه داشتن عید غدیر را برای آن می‌داند که چگونگی تبعیت و همیشگی در همه اعصار و پیروی ملت‌ها از روش حکومت داری مولا است.

وی بیان داشت: باطن و حقیقت عید غدیر، ولایت علی(ع) و حاکمیت و حکومت اسلامی بر مبنای امامت است بنا به فرموده امام راحل غدیر یعنی اینکه دین نباید از سیاست جدا باشد و حکومت آمیخته به سیاست و حکومت صالح و عادل عین اسلام است. /۹۴۵۶/پ210/ق
ارسال نظرات