۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۰۲۷
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

شاخصه‌های حوزه انقلابی / حوزویان خود را برای تحولات بزرگ آماده کنند

شاخصه‌های حوزه انقلابی / حوزویان خود را برای تحولات بزرگ آماده کنند
مدیر حوزه های علمیه شناخت جامعه و جهان را از شاخصه‌های حوزه انقلابی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه باید خود را برای تحولات بزرگ آینده و نقش آفرینی در آنها آماده کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عصر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) ضمن تبریک عید سعید غدیر و با ابراز خرسندی از اقدامات و برنامه های این مدرسه علمیه گفت: در ارزیابی هایی که از مدارس علمیه به عمل آمده، مدرسه علمیه آیت الله بهجت حائز رتبه های بسیار خوب و بالایی شده است.

وی با اشاره به آیه 67 سوره مبارکه مائده ادامه داد: نظریه شیعه درباره این آیه شریفه، نزول آن در ارتباط با نصب امیرمؤمنان(ع) در مقام امامت و ولایت است؛ طبق روایات متعددی که وارد شده، آیه مذکور درباره واقعه غدیر خم نازل شده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه آیه 67 سوره مبارکه مائده از دیدگاه روایات به اتفاق علمای شیعه و برخی منابع اهل سنت مرتبط با غدیر خم است، خاطرنشان کرد: با دقت و تدبر در خود آیه شریفه به ویژه بخش «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته» نیز در می یابیم که بدون ابلاغ ولایت امیرمؤمنان(ع)، پیامدهای رسالت بدون فایده باقی می ماند و از بین می رفت.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه ولایت عامه و تامه و مرجعیت سیاسی و اجتماعی جهان بشریت از جانب خداوند به ائمه معصومین(ع) سپرده شده است، ابراز کرد: ائمه معصومین(ع) منبع همه علوم و دانش ها هستند، از این رو واقعه غدیر می تواند در زمینه تحکیم عقایدمان بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه بدون توجه به مسأله جامعه شناسی و جهان شناسی نمی تواند به وظیفه انقلابی گری خود عمل کند، عنوان کرد: یکی از مهم ترین نکاتی که در حوزه امروزی باید بدان توجه شود این است که عالم دین باید جهان بیرون را به خوبی بشناسد.

آیت الله اعرافی شناخت جامعه و جهان را از شاخصه های حوزه انقلابی دانست و اضافه کرد: حوزه های علمیه باید خود را برای تحولات بزرگ آینده و نقش آفرینی در آنها آماده کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عمامه را نشان فداکاری و ایثار و گذشت عالمان دین معرفی کرد و گفت: عمامه به معنای ذوب شدن عالمان دین در آرمان ها و اهداف الهی و نگاه به افق های بلند است.

وی نقش خانواده های طلاب در زمینه رشد و بالندگی حوزویان را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: عمامه پرچم شجاعت، ایثار، علم و دانش عالمان بزرگ دین است./841/پ201/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
حوزه های علمیه باید به ژرف اندیشی گذشته بازگردند.
1
0