۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۶۰۰۴۰
آیت‌الله میرباقری مطرح کرد؛

ولایتمداری؛ بزرگ‌ترین آزمون الهی

ولایتمداری؛ بزرگ‌ترین آزمون الهی
آیت الله میرباقری با بیان اینکه محبت و معرفت نسبت به امیرمومنان علی(ع) بالاترین سرمایه است، گفت: آزمون ولایتمداری بزرگ‌ترین امتحان الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، شنبه‌شب در حسینیه مرحوم آیت‌الله حق‌شناس گفت: مؤمن چون به امام و وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) متصل است بوی خوش آن بزرگان را می‌دهد.

وی بابیان اینکه مؤمن اگر به حضرت متصل شود ولایت موجب طیب خلق او می‌شود، ادامه داد: مؤمن همواره نگران است که ایمان خود را در امتحانات مختلف دنیا از دست بدهد و نتواند به کمال برساند؛ برای همین در خطبه متقین آمده اگر خداوند متعال متقین را نگه ندارد و اجل معلق برداشته شود یک‌ لحظه روح در ابدان آنان باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به اینکه متقین همواره شوق وصال به خداوند متعال رادارند، اظهار داشت: زیرا اشتیاق به ثوابی دارند که بی‌قرار آن هستند و همچنین خوف از عقاب سبب شده لحظه‌ شماری کنند برای اینکه از دنیا بروند؛ اگر انسان ایمان خود را در عالم دنیا حفظ کند برنده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند متعال انسان‌ها را به گونه‌های مختلف فردی و اجتماعی امتحان می‌کند، ابراز کرد: اگر انسان بخواهد به‌ سلامت از عالم دنیا عبور کند باید همواره به امیرمومنان علی(ع) توسل داشته باشد و تلاش کند محبت و معرفتش نسبت به حضرت افزایش یابد این بزرگ‌ترین سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه جبهه کفر و نفاق همیشه تلاش می‌کند تا مؤمنان را از امیرمومنان علی(ع) جدا کند، گفت: برای مقابله به این جبهه لازم است سرمایه برائت در وجود آدمی رشد کند؛ تولی و تبری سرمایه عظیمی است که باید در وجود مؤمن رشد کند.

آیت‌الله میرباقری پایبندی به توحید و حق ولایت را مهم‌ترین امتحان الهی دانست و گفت: مؤمن برای اینکه بتواند از امتحانات الهی سربلند خارج شود باید تلاش کند از امام جدا نشود؛ بنابراین در کسب معرفت نسبت به حضرت باید بسیار تلاش کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: معرفت زمانی حاصل می‌شود که نور امام در وجود انسان متجلی شود؛ مؤمن زمانی که ایمانش کامل می‌شود طهارت او افزایش می‌یابد و عبد ممتحن می‌شود./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
شهرت امری ابزاری است و بستگی دارد در چه مسیری به کار گرفته شود
0
0