۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۶۰۰۴۲
مدیر مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی خبر داد؛

تولید قصه کوتاه در غالب واقعه غدیر به همت مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی

تولید قصه کوتاه در غالب واقعه غدیر به همت مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی
حجت الاسلام معنوی از تولید قصه کوتاه، موشن گرافی و فیلم کوتاه در مورد واقعه غدیر در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام سیدابوالحسن معنوی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت توجه به واقعه غدیر و ابعاد مختلف آن و تشریح آن برای اقشار و رده های سنی مختلف جامعه از تهیه قصه کوتاه در مورد واقعه غدیرخم خبر داد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه مرکز رسانه ای حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی، موشن گرافی هایی نیز در مورد غدیر تولید کرده است، تصریح کرد: طراحی پوستر، فیلم کوتاه با مضامین چند دقیقه ای از سایر فعالیت های این مرکز رسانه ای می باشد.

وی در ادامه با گرامیداشت روز خبرنگار به سابقه تاریخی این شغل و نقش خبرنگاری در انتقال حوادث و اتفاقات به نسل های آینده اشاره کرد و گفت: ما دو دسته خبرنگار از صدر اسلام داشته ایم که دسته اول ناقلان حوادث و روایت ها بدون هیچ کم و کاستی بودند.

حجت الاسلام  معنوی با بیان اینکه در مقابل این افراد خبرنگارانی نیز بودند که دست نشانده حکومت های وقت برای تغییر خبرهای دسته اول بودند، خاطرنشان کرد: این افراد می خواستند خبرهایی که دسته اول نقل می کنند منحرف و انکار کنند تا باعث انحراف جامعه بشوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ناقلین حدیث ما خبرنگارانی بودند که سهم بسزایی در حریت و تشیع ما دارند، عنوان کرد: در خطبه غدیر پیامبر اکرم(ص) از مردم درخواست خبرنگاری کردند تا این واقعه را مردم نسل به نسل تا روز قیامت به نسل های بعدی برسانند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی با یادآوری این نکته که خبرنگاری صحیح یک صدقه جاریه است، تصریح کرد: اگر روایت ها و وقایع تاریخی برای پند آموزی به ما رسیده است ما مرهون خبرنگاران هستیم.

وی با بیان اینکه خبرنگار حال و هوای مردم را رقم می زند، اظهار کرد: از آفات خبرنگاری تعلق خاطر به شخص و گروه است و خبرنگاری یکی از هنرها و شغل های مهم و خطیر است./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
این مدرسه علمیه در کدوم شهرستان قرار داره؟
0
0