۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۳
کد خبر: ۶۶۰۰۴۴

برگزاری آئین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه اردبیل

برگزاری آئین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه اردبیل
آئین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ آئین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و جمعی از طلاب و روحانیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اردبیل برگزار شد.

آیت الله سید حسن عاملی در این مراسم اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) دو اقدام مهم یعنی تعیین مرجعیت سیاسی و علمی را بنا نهادند که این اقدامات بزرگ و بسیار ارزشمند تا به امروز جاری و ساری است.

وی افزود: متاسفانه در سایر ادیان بر اثر غفلت عالمان، دخل و تصرف‌هایی در دین رخ داده و از آن استفاده‌های ابزاری شده که به برکت وجود نعمت ولایت این اقدام در دین اسلام صورت نگرفته و دین اسلام به‌عنوان کامل‌ترین دین به مردم رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: اگر در دین مبین اسلام از نعمت ولایت برخوردار نبودیم در طول تاریخ، دشمنان به دین اسلام ضربات مختلفی وارد می‌کردند.

عاملی در ادامه بیان کرد: امروز برخی از حاکمان کشورهای اسلامی برای بقاء بیشتر خود آرمان‌های اسلامی را نادیده گرفته و با استکبار و رژیم صهیونیستی همکاری‌های گوناگونی می‌کنند.

امام جمعه اردبیل اذعان داشت: دشمنان اسلام شبهات بسیاری را تولید کرده و در بین جوانان کشور منتشر می‌کنند و از این‌رو علمای دینی باید به شکل کامل و صحیح به این‌گونه شبهات پاسخ دهند.

 

وی در ادامه به اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: فرهنگ، ریلی است که اقتصاد همانند قطاری از روی این ریل حرکت می‌کند و اگر ریل‌گذاری صحیح نباشد در کلیه حوزه‌ها مشکل خواهیم داشت.

 

عاملی گفت: طلاب و روحانیون با خداوند متعال معامله کرده‌اند تا در حفظ و حراست عزت مردم، دین و کشورمان نقش ایفا کنند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
بیان دین ضابطه دارد، ضابطه بیان دین آن است که پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین(علیهم‌‌السلام) آن را بیان کرده باشند.
0
0