۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۶۰۰۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

طبخ و توزیع ۵۰ هزار پرس غذا توسط فعالان مذهبی خراسان شمالی در عید غدیر

طبخ و توزیع ۵۰ هزار پرس غذا توسط فعالان مذهبی خراسان شمالی در عید غدیر
حجت‌الاسلام خادمی گفت: روحانیون و تشکل‌های دینی خراسان شمالی در عید سعید غدیر، تعداد ۵۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و محرومان توزیع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی ماه محرم، با اشاره به اقدامات انجام شده در دهه ولایت و امامت، گفت: در این راستا اقدامات قابل‌توجهی برای برگزاری شایسته عید غدیر در استان صورت گرفت.

وی با اشاره به جایگاه عید غدیر، اظهار کرد: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان و روز اکمال دین و عید الله الاکبر است و در باب فضیلت‌های این روز روایات عجیبی نقل شده است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اهمیت اطعام در این روز، ادامه داد: امام صادق (ع) فرمود: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق (در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین) و یک‌میلیون شهید (در رأس آن‌ها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

وی افزود: در این راستا فعالان دینی و مذهبی استان خراسان شمالی هرساله در روز عید غدیر با پخت غذا و توزیع آن بین مردم روز اکمال دین را جشن می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال باوجود بیماری کرونا برپایی مراسم جشن و کاروان‌های شادی در روز عید سعید غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد بر و همچنین فعالان مذهبی ازجمله روحانیون، هیئات مذهبی و تشکل‌های قرآنی با استفاده از فضای مجازی و به‌صورت آنلاین جشن‌های عید سعید غدیر را برپا کردند.

وی تصریح کرد: روحانیون و مدیران تشکل‌های دینی خراسان شمالی، در راستای رزمایش مواسات و نهضت احسان و همدلی، در ایام غدیر و محرم نسبت به تهیه سبد کالا و طبخ ۵۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین مردم به‌ویژه نیازمندان آبرومند و محرومان اقدام کردند.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: حفظ سلامتی جامعه در رأس همه امور و فعالیت‌های تشکل‌های دینی و مذهبی است و ان‌شاءالله در محرم امسال شاهد برگزاری مراسم عزاداری باشکوه و درخور شأن اباعبدالله الحسین (ع) البته با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در این زمینه به همه مسؤولان هیئات مذهبی، مداحان و دیگر متصدیان برگزاری مراسم محرم آموزش‌های لازم داده شده و افزون بر این همایش آموزشی دیگری نیز ویژه مسؤولان و اعضای هیئات مذهبی در چهارشنبه هفته جاری در بجنورد برگزار می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات