۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۶۰۰۹۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در عزاداری‌ها رعایت شود

دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در عزاداری‌ها رعایت شود
آیت الله فقیهی حفظ سلامتی و جان مردم را از ضرورت های دینی دانست و بر لزوم بهره گیری از ابرازهای نوین و فضای مجازی در برگزاری هیأت ها و مجالس عزاداری تأکید کرد.

آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری عزاداری در ماه محرم و صفر گفت: وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نظام اسلامی ایران در مبارزه و پیشگیری کرونا برنامه های درستی و مدونی را تدوین و اجرایی کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا در کشورهای خود درمانده اند و در پیشگیری و کنترل این بیماری با شکست مواجهه شده اند، اما کشور ما در پیشگیری و کنترل این بیماری به درستی عمل کرده است.

آیت الله فقیهی بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم تأکید کرد و گفت: رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید تأکید کرده اند که باید امسال مراسم عزاداری محرم و سیدالشهداء برگزار شود؛ اما دستورهای ستاد مقابله کرونا برای عزاداری نیز مراعات شود.

وی حفظ سلامتی و جان مردم را از ضرورت های دینی دانست و افزود: ارادتمندان به سیدالشهداء و عزاداران واجب است زمانی که در هیأت های حضور می­ یابند؛ پروتکل های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی، ماسک زدن برای حضور مجالس و برگزاری هیأت در فضای باز را مراعات کنند.

آیت الله فقیهی بر لزوم بهره گیری از ابرازهای نوین و فضای مجازی در برگزاری و گسترش هیأت ها تأکید کرد و ابراز داشت: امسال هیأت ها و مجالس عزاداری به صورت مجازی و سایت­ ها به صورت زنده پخش شود تا افرادی توانایی حضور در هیأت ها ندارند، از برکات این عزاداری بهره­ مند شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: استقامت و صبر امام حسین(ع) باید سرلوحه مردم ایران قرار گیرند و در برابر مشکلات اقتصادی و سیاسی ایستادگی و از نظام و ولایت فقیه و مراجع تقلید پشتیبانی کنند./998/ت302/ق

ارسال نظرات