۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۶۰۱۰۹
با حضور آیت الله علم الهدی؛

مرحله دوم رزمایش مواسات در مشهد کلید خورد

مرحله دوم رزمایش مواسات در مشهد کلید خورد
توزیع ۲۰۰ هزار سبد مواد غذایی، ۱۱۰ سری جهیزیه، افتتاح ۱۱۰ طرح اشتغال و ۱۱۰ واحد مسکونی و کلنگ زنی ۲۴ واحد مسکونی از جمله برنامه ها در رزمایش مواسات در مشهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرحله دوم رزمایش مواسات در مشهد با رمز «یا امیرالمومنین» امروز در عرصه میدان بسیج با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مسؤولان استانی برگزار شد.

توزیع ۲۰۰ هزار سبد مواد غذایی ویژه مددجویان کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند، ۱۱۰ سری جهیزیه، افتتاح ۱۱۰ طرح اشتغال و ۱۱۰ واحد مسکونی و کلنگ زنی ۲۴ واحد مسکونی و افتتاح طرح کلنگ‌زنی واحد‌های مسکونی در صالح‌آباد، افتتاح منازل مسکونی در روداب سبزوار و طرح اشتغال‌زایی در قوچان از طریق ویدئو کنفرانس از جمله برنامه‌های این رزمایش است.

آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم طرح مواسات را گامی بزرگ در راستای حمایت از افراد آسیب دیده در شرایط شیوع کرونا دانست و اظهار کرد: براساس فرمایش رهبری قرارگاه رزمایش مواسات تشکیل شد که ایجاد این فرارگاه اعلام یک پشتوانه قوی برای قشر آسیب‌پذیر است تا بدون دغدغه نسبت به مشکلات زندگی بدانند یک جریان عظیم انقلابی به فرمان رهبری پشتیبان آنها است.

امام جمعه مشهد طرح مواسات را ادامه دار بیان و ابراز کرد: این طرح یک مرحله نیست و مرحله نخست آن از ماه رمضان شروع شده و در ماه محرم نیز شاهد ادامه آن خواهیم بود، در این مرحله نیز که از عید قربان شروع شده است و تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار فقره اطعام فقرا و همچنین ۲ هزار قربانی در عید قربان انجام شده است، امروز هم توزیع سبد کمک معیشتی، افتتاح 110 مورد اشتغال برای جوانان،  افتتاح 110 واحد مسکونی در استان  و کلنگ زنی 24 واحد مسکونی در صالح آباد و توزیع چندین بسته جهیزیه انجام می‌شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه این مرحله، آخرین مرحله نیست و در ماه محرم شاهد ادامه آن خواهیم بود، افزود: در این مرحله که از عید قربان آغاز شده است، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار اطعام فقرا، ۲ هزار قربانی در عید قربان به عنوان حمایت از افراد آسیب‌پذیر و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی برای اقشار نیازمند، تقسیم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اقتدای عملی به حضرت علی(ع) را عالی‌ترین نوع تشیع خواند و گفت: شخصیت جهادی حضرت علی (ع) در کنار شخصیت احسانی‌شان، تمام مراحل زندگی حضرت را فراگرفته بود، ما برای این که اعلام کنیم این عشق و دلدادگی به حضرت تنها شعار نیست بلکه اجرای عملیاتی در کنارش وجود دارد این برنامه رزمایش به نام امیرالمومنین (ع) انجام می‌گیرد.

گفتنی است، در 4 اردیبهشت امسال مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد که یعقوب علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا (ع)  در مورد کمک های این مرحله گفت: توزیع  ۷۷ هزار بسته معیشتی امروز توزیع و تا پایان ماه رمضان ۲۸۰ هزار بسته دیگر توزیع می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات