۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۶۰۱۱۱
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در گفت‌وگو با رسا:

ستاد مقابله با کرونا زمینه بهره برداری معنوی جامعه از محرم را فراهم کند

ستاد مقابله با کرونا زمینه بهره برداری معنوی جامعه از محرم را فراهم کند
نماینده خبرگان گفت: انتظار می رود که هیئات و ستاد ملی مقابله با کرونا ابتکار به خرج داده و راهکاری ارائه دهند که بتوان عزاداری و رعایت پروتکلها را با هم جمع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت عزاداری بر سید الشهدا(ع) اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید شرایط این نیاز معنوی مردم را فراهم کند تا مردم از آثار و برکات آن بهره مند شوند.

وی به تلاش ستاد ملی مقابله با کرونا در برپایی مراسمات محرم اشاره کرد و گفت: اعضای این ستاد از عاشقان امام حسین(ع) هستند و مسلماً اینها حتی الامکان سعی شان بر این است که راه عزاداری را باز کرده تا مردم بتوانند نیاز معنوی خود را تأمین کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: متأسفانه وضعیت امروز جامعه، روند صعودی آمار ابتلای به این بیماری را در مملکت نشان می دهد؛ رهبر معظم انقلاب که دلسوز همه هستند و همه آنچه که می فرمایند، از روی حکمت، عقل و تدبیر است، معیار برپایی مراسمات عزاداری محرم در شرایط شیوع ویروس کرونا را نظر کارشناسی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردند.

وی بر ضرورت جمع میان برپایی عزاداری و حفظ پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و افزود: وقت خوبی تا محرم وجود دارد و انتظار وجود دارد که هیئات و ستاد ملی مقابله با کرونا ابتکار به خرج داده و راهکاری ارائه دهند که چطور می توان عزاداری و رعایت پروتکل ها را با هم جمع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان اظهار داشت: این مسلماً اهمیت دارد که ستاد ملی مقابله با کرونا از صاحبنظران در این مسأله کمک بخواهد تا راهکارهایی را ارائه دهند تا هم مراسمات محرم برپا شده و هم در راستای حفظ جان مردم تلاش شود./822/ت302/ق

ارسال نظرات