۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۶۰۱۲۹
آیت الله دری نجف آبادی:

روحانيت نبض اقتدار نظام است

روحانيت نبض اقتدار نظام است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نقش مؤثر روحانیت به عنوان نبض اقتدار ایران اسلامی و عامل اصلی مقابله با توطئه های دشمنان در عرصه فرهنگی باید برجسته سازی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی، آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین تلبس و عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: روحانیان با اشاعه اخلاق و اعمال شایسته در راهبری و هدایتگری معنوی جامعه نقش محوری دارند که این مهم باید از سوی اساتید حوزه به صورت کاربردی برجسته‌سازی شود.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه‌های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: روحانیان و عالمان دینی از سال‌های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده‌اند و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم‌ترین پایگاه اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجروی ها بوده‌اند، بنابراین حفظ و گسترش این مراکز علمی از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه رفیعی که روحانیان و حوزه های علمیه در بین مردم دارند و نیز لزوم تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در بین مردم، تصمیم گیران و متولیان مربوطه باید برای بهینه سازی نقش حوزه‌های علمیه در فرآیند شکل‌گیری هویت فرهنگی و دینی مردم تلاش کنند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات