۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۱۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

روحانیت نقش مؤثری در مبارزه با آسیب های اجتماعی دارد

روحانیت نقش مؤثری در مبارزه با آسیب های اجتماعی دارد
حجت الاسلام ولی نژاد گفت: روحانیت نقش مؤثری در صیانت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته و امامان محله در مناطق پر آسیب توانسته اند خدمات موثری ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در دیدار با امامان محله پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی گرگان که به مناسبت عید غدیر، گفت: رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در سه حوزه پیشگیری، درمان و مقابله از وظایف نظام اسلامی و دغدغه و توصیه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به نقش روحانیون در حوزه پیشگیری و ایجاد فرهنگ اسلامی و هدایت عمومی و تربیت انسان‌ها، افزود: روحانیت نقش موثری در صیانت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته است و امامان محله در مناطق پر آسیب توانسته‌اند خدمات موثری ارائه کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: جهت آبادانی مناطق حاشیه نشین و پر آسیب نیاز به تحول است و این تحول باید در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، معیشتی و عمرانی رخ دهد.

وی با اشاره به واژه «امام محله» اظهار کرد: کارکرد این روحانیون فقط برگزاری یک نماز نیست، بلکه امامان محله ضمن رفع آسیب‌های اجتماعی، ملزم به داشتن یک نگاه فرصت محور به مستضعفان، حفظ کرامت انسانی، عدالت ورزی و ارتقای پیوندهای اجتماعی هستند.

در ادامه معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بهره گیری از شبکه عقلانیت، جریان انسانی پیش رو، گفتمان سازی و مردمی سازی تبلیغ از راهبردها و اقدامات اساسی تحول اجتماعی است که در رویکرد امامان محله به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام دیلمی افزود: زمینه سازی جهت ایجاد جریان فرهنگی اجتماعی، رشد کمی و کیفی جناح مومن انقلابی و ایفای نقش موثر در هدایت مصرف فرهنگی جامعه هم از دیگر کارکردهای امامان محله است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی سکونتگاه‌ها یکی از اساسی‌ترین چالش‌های اجتماعی در استان است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی در این خصوص داشته و معظم له جلسات زیادی در ارتباط با ساماندهی معضلات اجتماعی برگزار کرده و این نشان دهنده این است که باید در این حوزه اهتمام جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام دیلمی با بیان مشکلات مردم در این محلات قبیل اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، کاری بیکاری و غیره، افزود: نتیجه عملکرد امامان محله باید منجر به کاهش این آسیب ها در این محلات شود./1399/د102/ب1

ارسال نظرات