۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۶۰۱۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

ماه محرم ظرفیتی برای توسعه نذر سلامت است

ماه محرم ظرفیتی برای توسعه نذر سلامت است
حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم عزاداری مبتنی بر تأمین سلامت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، گفت: ماه محرم ظرفیتی برای توسعه نذر سلامت است.

به گزارش خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی در جلسه ستاد محرم که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه ماه محرم امسال بهترین فرصت برای توسعه نذر سلامت است، افزود: بی‌تردید ماه محرم در پایتخت شور و شعور حسینی، فرصت ارزشمندی را برای تأمین نیازهای کادر درمان با اقامه عزای امام حسین (ع) فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم امسال مبتنی بر تأمین سلامت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، تصریح کرد: امسال دسته‌جات عزاداری را به صورت تجمعی نخواهیم داشت. همچنین برای روز یوم‌العباس نیز مدل جدیدی تعریف خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم ماه محرم امسال، جلسات توجیهی با خادمان و هیئات مذهبی برگزار می‌شود، ادامه داد: هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده هستند و این مراسم متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و با رویکرد سلامت‌محور برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه احتمال شیوع موج دیگری از کرونا در اواخر مهرماه و آبان‌ماه امسال وجود دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که موج پاییز کرونا چهار برابر موج فعلی بوده و شاهد فوت روزانه ۱۲۰۰ نفر در کشور باشیم.

پرویز قزلباش با تاکید بر اینکه مراسم عزاداری ماه محرم امسال باید متناسب با شرایط و الگوهای جدید جامعه برگزار شود، بیان کرد: عاشورا یک فرهنگ دینی برای ما ایرانی‌ها بوده و تعطیل‌بردار نیست اما شرایط امروز کشور ایجاب می‌کند که این مراسم را با شرایط جدید مطابقت دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم محرم امسال طبق سنوات گذشته فاجعه‌آمیز خواهد بود، خاطرنشان کرد: زنجانی همواره ثابت کرده‌اند که در برگزاری چنین مراسمی شعور حسینی را در کنار شور حسینی برپا می‌کنند و به همین خاطر با ایجاد نوآوری در برگزاری این مراسم، باز هم به عنوان برند محرم مطرح خواهند بود./1399/د102/ب1

ارسال نظرات