۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۶۰۲۱۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

اقشار مذهبی به مصوبات ستاد ملی کرونا پایبند هستند

اقشار مذهبی به مصوبات ستاد ملی کرونا پایبند هستند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: عزاداران حسینی محرم امسال را آبرومند و باشکوه همراه با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در جلسه تبیین دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر و تعیین شرح وظایف دستگاه‌ها که ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: اماکن مذهبی در عمل ثابت کردند که مصوبات ستاد کرونا را به طور کامل اجرا کرده و  با عملکرد خود ثابت کردند که اسلام دینی عقلانی بوده و احساسی صرف نیست.

وی ادامه داد: یکی از مکان‌هایی که در ایام کرونا کارکرد خود را به خوبی تغییر داد و توانست به ستاد کرونا و حوزه بهداشت و درمان کمک کند اماکن و هیئت‌های مذهبی بودند که اقداماتی از جمله بسته بندی اقلام بهداشتی و کمک رسانی به حوزه درمان را انجام دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ابراز داشت: در شرایط کنونی اماکن مذهبی و هیئت‌ها در کنار ادامه فعالیت کمک رسانی به کادر بهداشت و درمان، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب با رفتار عاقلانه نشان می‌دهند که قشر مذهبی به مصوبات ستاد ملی کرونا پایبند است.

وی بیان داشت: برگزاری محرم آبرومند و باشکوه همراه با رعایت مصوبات ستاد کرونا به دغدغه ما تبدیل شده و در عمل ثابت کنیم که عاشقان سید الشهدا(ع) و افرادی که به این مکتب باور دارند با تمام وجود خود دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام مجیدی بیان داشت: برای اماکن مذهبی و هیأت‌ها اتخاذ تصمیم قاطع از اهمیت بالایی برخوردار است و باید ضوابط به طور ثابت به آن‌ها ابلاغ شده و متغیر نباشد تا پس از آن تمام افراد به آن پایبند باشند.

لزوم تصمیم گیری درباره کنترل مبادی ورودی زرآباد در عاشورا و تاسوعا

وی افزود: کرونا برای ما یک فرصت است، در سال‌های گذشته که موضوع علامت‌ها و علم کشی‌ها متناسب با دیدگاه رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شد نمی‌توانستیم به طور کامل از انجام آن‌ها جلوگیری کنیم، البته در امامزاده حسین(ع) تا حدودی از این کار ممانعت شد، می‌توان از تجربه امسال برای نهادینه شدن عدم استفاده از این علامت‌ها در مراسم عزاداری بهره برد.

حجت الاسلام مجیدی اظهار داشت: اماکن مذهبی از ابتدای شکل گیری تا امروز ملجا و پناهگاه و محل برگزاری مراسمات مذهبی از جمله محرم بوده اما این نقش و تکلیف سازمان اوقاف در تصمیم گیری‌های ستاد کرونا در ایام محرم مشخص نشده و خود سازمان به طور مجزا دستورالعملی تهیه کرده است.

این مسئول ابراز داشت: هیأت امنای بقاع متبرکه برای برگزاری مراسمات دغدغه دارند، بیشتر امامزادگان برخلاف مساجد دارای حیاط و شبستان بوده و امکان برگزاری مراسم در این فضاهای باز وجود دارد، اما درباره تجمعات بزرگ باید در ستاد کرونا تصمیم گیری صورت گیرد.

وی افزود: اگر دسته کشی به سمت امامزاده‌ها ممنوع شود باید این مصوبات به اوقاف نیز ابلاغ شود تا این سازمان در این باره اطلاع رسانی لازم را داشته باشد، همچنین لازم است اطلاع رسانی از طرف سازمان تبلیغات پیش از آغاز مراسمات صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان داشت: امسال در راستای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب پرداخت مبلغ به هیأت‌ها برای پخش نذری انجام نمی‌شود و این هزینه‌ها به کمک مؤمنانه و ضیافت همدلی سازمان اوقاف تبدیل شده و در محرم به جای پخت و پز، ارزاق به صورت خشک در منازل توزیع می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی در پایان گفت: باید مبادی ورودی به سمت زرآباد کنترل شود تا تجمع زیادی نداشته باشیم، زیرا در صورت عدم کنترل سرانگشت اتهام به سمت اماکن مذهبی می‌رود و لازم است در ستاد کرونا برای کنترل این اماکن مذهبی تصمیماتی گرفته شود./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات