۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۶۶۰۲۳۹
از سوی قائم مقام امور مساجد خراسان افشا شد؛

پشت پرده خبر دروغ هجوم به مسجد اهل سنت

پشت پرده خبر دروغ هجوم به مسجد اهل سنت
قائم مقام امور مساجد خراسان بزرگ ضمن تکذیب خبر هجوم شیعیان به مسجد اهل سنت در مشهد، گفت: تجمع صورت گرفته به تحریک فرقه شیرازی اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در شب و روز عید غدیر که همه مردم با توجه به محدودیت های شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل ها به نوعی دیگر اقدام به شادی و ابراز شور و شعف خویش از درک یوم الله اکبر، سالروز اعطای نعمت ولایت از سوی خداوند بودند عده ای معدود و تحریک شده در قالب کاروان های شادی از محله اهل سنت مشهد گذر کرده و در این بین جلوی مسجد آنها اقدام به تجمع و سردادن فریادهای حیدر حیدر کردند که در برخی کانال های خبری معلوم الحال با عنوان هجوم و حمله شیعیان به مسجد اهل سنت یا اذیت و آزار اهل سنت در عید غدیر مورد پوشش گسترده قرار گرفت که قصد آنها از این اتفاق، تحریک جریان مذهبی و ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت بود که به آن دامن زدند.

روشن است که این اقدام از سوی هر گروهی محکوم و ناپسند است چراکه سبب تفرقه در بین امت اسلامی می شود. در پوشش گسترده و مغرضانه این اتفاق برنامه ریزی شده به دروغ وانمود می شود که به مسجد یا اهل سنت بی احترامی شده است؛ از این ماجرا کلیپی کوتاه و تقطیع شده به منظور تحریک اهل سنت، منتشر شد که هوشیاری طرفین شیعه و اهل سنت و بصیرت امت اسلامی را می طلبد.

جریان شیرازی و شیعه انگلیسی

حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع، قائم مقام امور مساجد خراسان بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا پیرامون پشت پرده این حرکت گفت: متاسفانه در ایام عید غدیر، ایام وحدت و همدلی مسلمین که پیام آن هم تشکیل حاکمیت اسلام زیرپرچم ولایت است شاهد بودیم عده ای دست به حرکت بدی زدند و جلوی مسجد اهل سنت تجمع کردند قطعا این اقدام محکوم است اما نکته ای که قابل توجه است اینکه ما نباید تردید داشته باشیم که این یک اقدامات حساب شده است.

وی افزود: اینطور نیست که عده ای از روی جهل یا احساس دست به چنین اقداماتی بزنند! بله ممکن است در بین آنها عده ای تحریک شده و فریب خورده این اقدام‌ها را مرتکب شوند اما اصل این حرکات برنامه ریزی شده است توسط جریان های نفاق و افراطی و تفکیری در درون شیعه و حتی بعضا در خود فرقه های دیگر که اینها تغذیه شده از سوی جریان استکبار و نفوذ است که در کشورهای اسلامی تلاش دارند وحدت مسلمین را از بین ببرند.

قائم مقام امور مساجد خراسان بیان داشت: ظاهر امر معلوم است که این اتفاق به تحریک جریان شیعه انگلیسی و فرقه شیرازی اتفاق افتاده و قطعا باید با تمام کسانی که در این قضیه بودند برخورد جدی صورت بگیرد و ما معتقدیم با ریشه این جریان باید برخورد ریشه ای شود.

وی افزود: واضح و مشخص و مبرهن است که جریان منصوب به شیرازی هر از چندگاهی دست به چنین اقداماتی می زنند که سبب هتک حرمت شیعه می شود و از سوی دیگر رسانه های بیگانه منتظر و مترصد چنین فضایی هستند تا از آن به نفع مقاصد خویش بهره برداری کنند از حجم پوشش رسانه ای این کار هم مشخص بود که گویا از قبل برنامه ریزی شده است و اینها آماده بودند تا به محض اتفاق، تصاویر را منتشر کنند.

تلاش چهل ساله دشمن و لزوم هوشیاری شیعه و اهل سنت

حجت الاسلام فاطمی ارفع بیان داشت: بحمدالله آحاد شیعه و اهل سنت هوشیارند و متوجه این اقدامات هستند که برای برهم زدن وحدت و اتحاد امت اسلام انجام می شود و قطعا دشمن موفق نخواهد شد و این اقدامات این چنینی، سبب افزایش وحدت و به لطف الهی بصیرت و هوشمندی خواهد شد و توصیه من این است که به این اقدامات نپردازیم چون مشخص است که منتسب به چه جریان هایی است.

وی افزود: دشمن در طول این چهل سال تمام تلاش خود را انجام داده که به شکلی تفرقه ایجاد کند اما بحمدالله صفوف به هم فشرده ملت ایران اعم از شیعه و سنی برادرانه در کنار هم مقاومت کرده و ایستادگی پای آرمان های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند و ان شالله وضع هم همین خواهد بود و توطئه دشمن خنثی خواهد شد.

قائم مقام امور مساجد خراسان بیان داشت: ممکن است افرادی که تحریک شده اند متوجه نباشند که از کجا تحریک شدند چه حلقه ها و واسطه هایی بوده اما ریشه این جریان برمی گردد به همین تفکری که پرچمدار آن در کشور شیعه انگلیسی است.

وی افزود: برخلاف تحریک رسانه ای هیچ‌گونه آسیبی به مسجد اهل سنت یا افرادی از این قوم وارد نشده است. ممکن است عامل وسط میدان انسان جاهل یا فریب خورده بوده که از روی احساس اقدامی را انجام داده اما وقتی ریشه داستان را بررسی می کنیم می بینیم این اقدامات از سوی کسانی انجام شده که توسط عده ای دیگر تحریک شده اند و این افراد محرک، مزدور هستند مزدورانی بی جیره مواجب و بعضا با جیره مواجبِ استکبار که برای ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت تلاش می کنند.

حجت الاسلام فاطمی در پایان بیان داشت: همه هوشیار باشند امروز در شرایطی قرار داریم که بیشترین چیزی که در کشور احساس نیاز می شود همبستگی و اتحاد بین مردم است. مراقب باشیم با این اقدامات این چنینی تفرقه ایجاد نشود و وحدت از بین نرود و این صفوف مستحکم ملت ایران کما فی السابق همین‌طور باقی بماند و همه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی موفق باشند./933/ت300/ف

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
به خبرنگارتون بگید خبر رو میخونه یا فقط منتشر میکنه.
منسوب درسته نه منصوب!!
1
2
ناشناس
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
سخت نگیر سین و صاد تو صفحه کلید کنار همه اشتباه تایپیه
ضمنا خبرنگار منتشر نمیکنه دبیر انلاینمیخونه بعد میزنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
امان از این شیرازی ها
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
چرا اینارو جمع نمیکنن...
1
0
رسول
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
در ایران همیشه اهل سنت و شیعه خوب بودن و همه جا ..پیدا میشه
0
0