۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۶۰۲۸۲
حماس و جهاد اسلامی فلسطین:

تسلیم محاصره نمی‌شویم و آن را در هم می‌شکنیم

تسلیم محاصره نمی‌شویم و آن را در هم می‌شکنیم
در واکنش به اقدام رژیم صهونیستی برای ممانعت از ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، این مسئله را تلاش برای تنگ کردن حلقه محاصره دانستند.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که گذرگاه «کرم ابوسالم» واقع در جنوب نوار غزه بسته است؛ به جز برای ورود مواد انسان‌دوستانه و سوخت.
این رژیم همچنین گفت که از امروز سه‌شنبه تا اطلاع ثانوی، ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه ممنوع است.
«عبد اللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این مسئله، تأکید کرد که این اقدام به همراه تهدیدهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چارچوب اعمال فشار به غزه و تنگ کردن حلقه محاصره است.
خبرگزاری صفا به نقل از القانوع گزارش داد: «ملت ما حق دارد عزتمندانه در خاک خود زندگی کند و برای رفع محاصره ظالمانه‌ای مبارزه کند که از 14 سال پیش، بر آن تحمیل شده است».
وی خاطر نشان کرد که «هر گونه ابزار فشار و تهدیدی، در برابر اراده شکست محاصره، هیچ فایده‌ای ندارد».
در همین ارتباط، «داوود شهاب» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین هم تأکید کرد، بستن گذرگاههای تجاری و افزایش محاصره، «سیاستهای خصمانه‌ای است که روحیه ایستادگی ملت فلسطین را در هم نخواهد شکست و در عزم ملت فلسطین خللی ایجاد نخواهد کرد».
شهاب با تأکید بر اینکه اجازه نخواهند داد، محاصره به یک واقعیت تحمیلی علیه غزه تبدیل شود، تصریح کرد، غزه با تمام قدرت و اراده خود، تحت محاصره و تجاوز، تسلیم نخواهد شد.
این رهبر جهاد در پایان خاطر نشان کرد، ملت فلسطین می‌تواند تمامی توطئه‌های محاصره و تجاوز را خنثی کند، ولی بر سر یک وجب از خاک میهن مقدس، حقوق ثابت خود و تلاش برای آزادی اسرای خود از زندانهای صهیونیستی معامله نخواهد کرد.
ارسال نظرات