۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۰۲۸۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بسیج تشکیلاتی باورمند و بلندهمت است

بسیج تشکیلاتی باورمند و بلندهمت است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بسیج تشکیلاتی جامع، باورمند و بلندهمت است و اگر بسیج نبود معلوم نبود جبهه و دفاع مقدس ما چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مربیان و سرمربیان طرح شجره طیبه صالحین، اظهار کرد: خداوند در آیه 200 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید در برابر مشکلات و هوس‌ها استقامت کنید و در برابر دشمنان نیز پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و از خدا بپرهیزید، شاید رستگار شوید.

وی افزود: حق تعالی تأکید می‌کند انرژی‌ها و افکار خود را روی هم جمع کنید، در همه‌جا مقاوم و صبور باشید و در کارها توان خود را با هم جمع کنید تا دشمن نتواند به شما ضربه بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر همه با هم ارتباط فکری و مشورتی داشته و با ولی امر و امام هم ارتباط داشته باشیم این ارتباط‌ها نقش‌آفرینی کرده و به کمک تقوا، منجر به رستگاری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی در جامعه اسلامی، افزود: سوره والعصر، سوره تشکیلاتی بوده و کار تشکیلاتی و جمعی را گوشزد می‌کند؛ زیرا جمع مؤمنانه‌ای که عامل به عمل صالح هستند و همدیگر را در مسیر رشد تقویت می‌کنند افزون بر اینکه در باور و فکر دینی خود مستحکم هستند، در مقام عمل هم مقاوم و محکم می‌ایستند تا به آرمان‌های خود برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی جمع تشکیلاتی مؤمنانه‌ای که عمل صالح انجام می‌دهند، اگر همدیگر را بر محور حق یاری دهند از خسران بیرون می‌آیند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: کسانی که این چهار ویژگی را داشته باشد از خسارت بیرون آمده و به ربح و سود می‌رسند؛ ازاین‌رو باید بکوشید قوام و قیامتان برای خدا باشد و در مسیر حق گام بردارید.

وی با اشاره به اهمیت کار جمعی و تشکیلاتی، افزود: دین ما فردی نیست که هر کس بگوید من ارتباط بین خود و خدای خودم را درست کنم بس است، این همان دین سکولاری است که کاری از پیش نمی‌برد؛ اما انقلاب اسلامی دین نظام‌مند و حاکمیت دار را به ما ارزانی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بسیج تشکیلاتی جامع، باورمند و بلندهمت است، اضافه کرد: بسیج به عنوان پشتوانه مردمی انقلاب باید قوی باشد، امام دید حکیمانه‌ای داشتند و در تشکیل بسیج آینده را می‌دیدند و همه در جبهه دیدیم که بسیج چگونه درخشید و اگر بسیج نبود معلوم نبود جبهه و دفاع مقدس ما چه سرنوشتی پیدا می‌کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات