۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۲۹۰

کتاب «اهل بیتی‌ها» به طرح تابستانه رسید

کتاب «اهل بیتی‌ها» به طرح تابستانه رسید
کتاب «اهل بیتی‌ها» تازه‌ترین اثر استاد عابدینی به طرح تابستانه کتاب رسید و با ۳۰ درصد تخفیف به کتابدوستان عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، خانواده کانون شکل‌گیری یک جامعه سالم، شاداب و پویای دینی و اسلامی است. بی‌تردید عکسش نیز صادق است. در طـول تاریـخ، یکـی از راه‌های مقابله جریـان باطل با رواج ایمان و دین‌داری و حاکمیت الهی، به فساد و تباهی کشاندن بنیان خانواده به عنوان کانون شکل‌گیری جامعه خدامحور بوده است. این موضوع در کشور ما نیز مستثنی نیست.

متزلزل‌کردن خانواده از سـال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به گونه‌ای کاملا جدی و هدفمند آغاز شده. کاهش چشمگیر آمار ازدواج، افزایـش میانگیـن سـن ازدواج، افزایـش طلاق، موید این موضوع هستند و هشداردهنده بحرانی فرهنگی و اجتماعی در آینده‌ای نه چندان دور به شمار می‌آیند. کاهش آمار ازدواج و بالا رفتن سن آن که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد برای جامعه فسادآور است، چرا که نیاز طبیعی، جنسی و عاطفـی و تمایـل به جنس مخالـف همواره وجود داشته، حقیقتی انکارناپذیر اسـت.

مبلغین، مادحین و صاحبان تریبون سخن، افرادی تاثیرگذار هستند که برای رساندن این هشدار و احساس خطر می‌توانند جامعه را از آن مطلع سازند. بی‌تردید تبیین این مهم برای مردم توسط این قشر تاثیرگذار مجاهدتی فرهنگی و دینی به حساب می‌آید. کتاب اهل‌بیتی‌ها که به موضوع خانواده و اهمیت آن در نظام تکوین و تشریع بر اساس آیات و روایات و معارف اسلامی می‌پردازد، منبع مناسب و قابل اعتمادی در این زمینه است که ذاکرین و مبلغین می‌توانند با معرفی آن به مردم در هدایتشان به کار ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در این کتاب تبیین می‌کند که سیر تکوینی انسان از رحم طینی شروع و به رحم رحمانی که نهایت قرب و توحید است به پایان می‌رسد و رحم ولایی که همان نظام تشریع است را تنها واسطه برای رسیدن رحم طینی به رحم رحمانی می‌داند.

انسان تنها راه برای به‌دست‌آوردن رحم ولایی، حضور در هیأت‌ها به عنوان تنها نماد مودت و محبت به اهل بیت در پیش روی خود دارد. در واقع تنها خانواده اهل بیتی می‌تواند در سیر حرکت متعالی انسان به سر منزل مقصود یعنی توحید و قرب به خداوند متعال برسد.

کتاب «اهل بیتی‌ها» به کوشش علی جعفری هرستانی و علی خلیل آزاد از سلسله سخنرانی‌های حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تدوین شده و ویژگی‌های خانواده اهل بیتی، حقیقت و مراتب خانواده در نظام تکوین و تشریع الهی، پیوندها و گسست‌های خانوادگی و آثار و برکات حضور خانواده در هیأت‌ها و الگوی توسعه خانواده ولایی را در این کتاب تبیین می‌کند. این کتاب در ۲۰۶ صفحه توسط نشر معارف منتشر شده است.

سایت نشر معارف همزمان با طرح تابستانه خانه کتاب کتاب‌های آن نشر را با ۳۰ در صد تخفیف در معرض کتابدوستان قرار داده است. در این طرح ۸ کتاب ویژه نشر «علی از زبان علی (ع)»، «آن سوی مرگ»، «شکار هیولا»، «ماجرای فکر آوینی»، «حسین از زبان حسین (ع)»، «اصول دین نوجوان» و «همه نوکرها» به عنوان کتاب‌های برگزیده که انتخاب خود مخاطبین بوده است، پیشتاز فروش در سایت هستند./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات